Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 10 april 2010

Tråkdag.

Av rikku - 10 april 2010 21:30

Vilken dag det här har varit. Det har varit så TRÅKIGT större delen av dagen. Jag har försökt hitta på saker, men det har ändå slutat med att jag tycker att det är dötråkigt och det är så jäkla synd eftersom vi för sjutton är lediga idag! Men ändå har allt varit helt jäkla boring..


Nu, när barnen sover och allt är lugnt, då borde man göra allt det där man inte kan göra när barnen är uppe men nej. Jag bara sitter och stirrar och har så tråkigt som bara går att ha.


Nåja. Jag var ute med barnen på förmiddagen i alla fall. Det var soligt, men inte så väldans varmt. Det blåste ganska mycket och solen gick i moln titt som tätt. Till en början med gick det jättebra att vara ute. Vi sparkade lite boll och Vanja hade sin cykel med ute som hon sparkade sig fram på. Hon har inte riktigt greppat det där med hur man trampar än. I nedförsbacke går det dock jättebra. :P


Men sen.. Usch. Vanja lackade ur totalt när Lukas ville putta på henne när hon satt på cykeln. Det fick han inte alls göra och hon började stortjuta. *suck* Så det var ju bara att gå in.


....


Nä, det var det inte alls. Det gick bra nästan hela vägen in. Jag fick in Vanja och hade ställt in cykeln och allting, men Lukas var lite långsam (som vanligt, han brukar inte vara så snabb på att följa med. Han föredrar att gå åt motsatt håll) så jag gick och hämtade honom. Vanja hade nästan helt och hållet lugnat ner sig, men när jag tog upp Lukas och bar honom in så bröt hon ihop igen. Jag fick inte bära Lukas. Helt plötsligt vägrade hon komma in. Hon bara stod och vrålade utanför vår dörr. *suck* Man kan ju bli trött för mindre. Det slutade med att jag fick bära in henne också, samtidigt som jag hade Lukas på armen.


Oh, så roligt..


De här utbrotten börjar komma allt oftare, tycker jag (fast de inträffar fortfarande inte ofta). När man sen frågar henne varför hon blev arg eller ledsen så vet hon inte det, så det måste ju vara lika frustrerande för henne som för oss.


Nåja. När vi hade kommit in så gjorde jag i ordning dem för säng i alla fall för det kändes som att det var dags att sova när Vanja nu reagerade som hon gjorde. Det var lite tidigare än vanligt, men inte exeptionellt tidigt. Jag har lagt dem tidigare än så förr. Antagligen var det rätt val, för Vanja slocknade ganska direkt. Frågan är om det bara är ren trötthet som får henne att få såna utbrott eller om det är något annat. Kanske en kombination?


Efter middagsluren fick de en liten fika och sen fick de bada. Lukas är ju för det mesta skeptisk till badandet, men idag fick Vanja hoppa i badet först (vi hade först bara tänkt att bada Vanja) och då sprang Lukas till badkaret och plaskade massvis, så jag satte honom i badkaret också. Nå, "satte" är väl ord kanske.. det tog mig kanske tio minuter att få honom att sätta sig ner. :) Han är som sagt ganska skeptisk till hela grejen med att bada, men plaska gillar han. De hade jättekul i alla fall, ända tills det var dags att gå upp. Då fick Lukas mer eller mindre spel för han ville absolut inte gå upp. Märkligt. Först får man knappt i honom och sen får man inte ur honom.. Vanja var mer lugn. Hon skulle ju duscha efteråt, så hon fick stanna i badkaret en stund extra. :) Men det var inga problem med att ta upp henne sen heller.


Så mycket mer finns väl inte att säga om dagen.


Eller jo. Fast det har inte med just den här dagen att göra. Men ändå. Jag har bestämt mig för att försöka sluta med två saker. Jag tänker inte skriva vad de handlar om eftersom det kan vara lite känsligt för vissa. Men två saker ska jag försöka sluta med i alla fall. Vi får se hur det går. Jag ska väl börja räkna dagar imorgon så får vi se hur många dagar jag klarar i första försöket.


Får se om jag ska redovisa i bloggen eller ej hur det går. Jag är inte övertygad om att jag kommer lyckas, men jag ska väl göra ett gott försök i alla fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards