Thorn without a rose

Alla inlägg den 16 april 2010

Av rikku - 16 april 2010 20:45

Allvarligt talat, ibland blir man helt matt när man läser vissa "nyheter" i Aftonbladet. I den här artikeln berättar en ung tjej att hon minsann bara dejtar miljonärer och hon nästan dog när en dejt en gång ville dela restaurangnotan med henne. Hon vill bli behandlad som en prinsessa och påstår sig bara tända på män med mycket pengar.


Okej, det i sig är väl inget att kommentera egentligen. Korkat, måhända, men harmlöst. Men sen kommer uttalandet som får mig att först blinka till, och sedan dumförklara henne på riktigt.


"En del kvinnor tycker nog att jag saknar moral, men det är ett faktum att alla kvinnor vill bli försörjda ekonomiskt. Så var det bland grottmänniskorna också, kvinnorna valde mannen med störst grotta."


Nej. ALLA kvinnor vill inte bli försörjda ekonomiskt av en man. Må vara att hon vill, men hon är inte mallen för hur kvinnor är, tack och lov. De flesta kvinnor vill stå på egna ben och klara av försörjningen om de skulle bli/vara ensamma. De flesta kvinnor vill inte vara beroende av en mans välvilja för att överleva.


Sen kommenterade Tommy den sista meningen så bra: "Det var väl knappast så det gick till förr i tiden. Det var väl snarare männen som valde och kvinnorna som fick finna sig i det".


Sen så bodde väl grottmänniskorna i stora grottor där hela populationen fick plats. Knappast så att varje par hade egna grottor (om de nu ens var par, vad vet vi om hur deras samhällskonstellationer såg ut?).


Nej, jag tycker lite synd om den här tjejen i artikeln. Bara 22 år och redan lyxhora. För det är ju så deras affärsuppgörelse ser ut. Han betalar, hon ger honom sin kropp. Frågan är bara om hon inser det.

Av rikku - 16 april 2010 15:15

Jag har jättesvårt att komma igång idag. Jag känner mig som en hemmagjord kola, fast i pappret. Men jag har i alla fall kommit iväg till polisstationen och fixat med nytt id-kort. Jag får hämta ut det nästa vecka. Gött. Det var inte så krångligt som jag trodde, eller kanske rättare sagt; som det har varit. Eftersom jag kom iväg innan mitt pass gick ut så kunde jag använda det för att legitimera mig och då var det ju otroligt smidigt.


Men utöver det.. Ja, det har ju inte blivit många knop gjorda här hemma, direkt. Jag började skriva en lista för att komma igång, men till och med det kändes jobbigt. Så jag har inte ens hunnit med hälften av allt jag hade velat gjort här hemma. Men å andra sidan så borde jag kanske unna mig EN dag lugn och ro också. Jag har ju haft en ganska intensiv vecka, trots allt.


Jag funderade på om vi skulle gå och handla eller ej, men jag tror att vi struntar i det. Det är egentligen bara potatis som är helt slut, så jag gör makaroner och bacon idag så behövs det inte handlas.


Angående mina två saker:


Den första går fortfarande jättebra. Duktigt Nea! Riktigt bra jobbat!

Den andra har också gått jättebra, bara ett bakslag, men det var befogat, så det gör inget.


Nu ska det bara fortsätta i samma takt också.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards