Thorn without a rose

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av rikku - 3 maj 2010 20:15

För en tid sen började jag skriva upp vilka jobb jag har sökt, eller rättare sagt; jag kopierar annonserna till de jobb jag har sökt. På så sätt håller jag reda på dels vad det är för jobb jag söker och vad det stod i annonserna, och dels hur många jobb jag har sökt. Tidigare tänkte jag att "det håller jag koll på ändå, för jag ser ju hur många ansökningar jag har skrivit", men det stämmer ju inte. Alla jobb jag söker via bemanningsföretag skriver jag ju inte egna ansökningar till, utan de jobben söker jag via bemanningsföretagens egna hemsidor.


Nå, när jag kom på detta så började jag skriva upp jobben i alla fall.


I dagsläget har jag fått ihop 17 sparade annonser. 17 stycken. Hur många jobb jag hann söka innan jag började spara, det vet jag inte. Inte heller kan jag svära på att jag faktiskt har sparat alla annonser efter att jag började, för jag sparar dem bara på den stationära datorn. Men ibland sitter jag ju vid laptopen och söker jobb också. Gissningsvis har jag väl sökt minst det dubbla antalet jobb, men det är ju som sagt bara en gissning.


Och hur många har lett till intervju? Noll. Yay.. fast en SKULLE ha gjort det, om jag bara hade haft körkort.. Sen var jag ju på en intervju som personalchefen fixade åt mig, men den räknas inte dit.


Nåväl. Det är bara att fortsätta söka, söka, söka. En vacker dag får man napp och antagligen får man väl flera intresserade när man väl har tackat ja till en tjänst.. But hey, that's life. :)

Av rikku - 3 maj 2010 12:45

Vad det kliar i mina fingrar! Men jag har sagt att jag inte ska säga något mer, så det blir till att sätta sig på fingrarna och istället svära högt. Det är det ändå bara jag som hör, så det borde de vara nöjda med.


Och här kommer lite skryt.


Jag och Tommy pratade igår om förhållanden. Jag sa att jag är så glad över att vårt förhållande är så okomplicerat. Det känns som att det vi har är unikt, på något sätt. Visst retar vi oss på saker den andre gör också, och visst surar vi och gnäller ibland. Tommy påstår att vi till och med grälar. :)


Men trots att vi är mänskliga, vi också, så känns vårt förhållande så stabilt. Jag älskar Tommy. Tommy älskar mig. Vi trivs ihop och vill vara ihop så länge vi får. Vi har en gemensam syn på livet, framtiden och pengar, och det är jag så tacksam för.


Jag har på kort tid fått reda på att flera par jag känner ska gå isär och en del har minst sagt tilltrasslade förhållanden och sådant gör att jag dels blir ledsen för deras skull och dels tacksam för min egen situation.


Det finns mycket jag är tacksam för.

  • Jag är tacksam för hur mitt och Tommys förhållande ser ut.
  • Jag är tacksam för att barnen är friska och helt underbara, trotsålder till trots.
  • Jag är tacksam över att vi har en god ekonomi, trots väldigt låga inkomster. (Hur rika kommer vi inte bli när jag får ett jobb?!)
  • Jag är tacksam över att vi båda är så förnuftiga och har gemensamma mål.
  • Jag är tacksam över att jag har så god relation med min familj och kan lita på deras stöd och hjälp, åtminstone från merparten.
  • Jag är tacksam över att både Tommy och jag har så positiva inställningar till olika problem. Lösningar is the shit, liksom.
  • Jag är tacksam över att vi båda är nöjda med vad vi har och inte tittar på annat gräs, hur grönt det än kan tyckas vara.
  • Jag är tacksam över att vi litar på varandra och har goda skäl för det.
  • Jag är tacksam över att vi kan blicka framåt och se att vi bara får det bättre och bättre.
  • Jag är tacksam över barnen vi har och den glädje de ger oss.
  • Jag är tacksam över att jag är ung, frisk och relativt smart. ;) (Och blygsam).
  • Jag är tacksam för de förmågor jag har och att jag har förstånd nog att använda dem.
  • Jag är tacksam över att livet, i sin helhet, ändå är väldigt okomplicerat.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards