Thorn without a rose

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av rikku - 5 maj 2010 13:45

Idag gick det bättre efter hämtningen. Jag var förutseende nog att ta med mig barnens snuttefiltar och var sitt gosedjur till dagbarnmamman och det underlättade nog en del.


Lukas skrek när jag ringde på dörren, det hördes tydligt, men dagbarnmamman påstod att han precis hade börjat skrika för att han inte fick fortsätta leka (eftersom de skulle öppna dörren för mig). Inte alls osannolikt, för så gör han ju här hemma också, men jag vet inte. Det känns som att hon skulle säga så även om Lukas hade skrikit hela dagen.


Allt för att inte göra föräldrarna oroliga, hm?


Nåväl, jag tog Lukas på en gång och han kramade mig massvis. Jag fick sätta på honom kläderna utan några större problem. Vanja däremot ville inte klä på sig, så jag fick hjälpa henne också. Annars så kan hon ju ta på sig det mesta själv, om hon bara vill.


När alla var påklädda och klara så öppnade jag dörren. Då fick Lukas panik, antagligen hade han inte kopplat att han skulle få följa med, trots att vi hade tagit på honom kläderna, så han klamrade sig fast vid mig och var jätteskärrad. Stackare. Men när vi kom ut och jag gav dem snuttefiltarna och gosedjuren, då blev han så lugn, så. Vanja också, för den delen.


När vi kom hem så gjorde jag välling åt dem. Jag hade förberett den innan jag gick så de inte skulle behöva vänta på att jag skulle blanda till den och då gick det ju mycket fortare. De drack villigt vällingen och det var heller inga problem att få dem i säng. Tröttisarna.


Det kändes i alla fall mycket bättre idag. Hemskt att lämna Lukas när han får sån panik över att jag går, men det går ju inte att komma ifrån.


Tids nog lär han sig, tragiskt nog.

Av rikku - 5 maj 2010 12:30

Om en halvtimme ska jag hämta småttingarna efter deras andra "heldag" hos dagbarnmamman. Igår kändes det ju smått katastrofalt när vi kom hem igen, så jag hoppas att det ska bli bättre idag. Men jag kan ju inte klandra dem heller. Särskilt inte Lukas. Stackars liten.. han är för liten för det här! :( Han är inte ens 1.5 år och behöver verkligen inte vara någon annanstans än hemma hos mig. Men det är ju så här samhället är upplagt.. jag får vara tacksam för att jag kunde ha honom hemma i tre extra månader ändå. Många måste ju skola in barnen när de är ett redan.


Jag hoppas att han inte känner sig alltför övergiven av mig.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards