Thorn without a rose

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av rikku - 6 maj 2010 23:00

Ja, för barnen i alla fall. Nu har de snart gjort klart sin vecka hos dagbarnmamman. Jag har förberett allt för att hämta dem redan. Väskan med snuttefiltar och gosedjur är packad och vällingen står färdigblandad i kylen. Det är synd att Lukas inte pratar än, för jag skulle så gärna vilja fråga honom hur han mår och vad han tycker om att vara hos dagbarnmamman.


Vanja trivs ju. Hon har hittat lekkamrater och kan ju prata med dem också. För henne är det ju så mycket lättare. Jag hoppas Lukas finner tröst i att hon är där med honom i alla fall, även om jag försvinner.


Om jag bara kunde få honom att förstå! Förstå att jag kommer tillbaka och hämtar dem och jag älskar honom jättemycket och tänker på honom och Vanja hela tiden medans de är borta.


Livet är grymt ibland. Samhället är grymt. Det är inte rätt att tvinga så små barn att separera från sina föräldrar. Det är inte rätt.

Av rikku - 6 maj 2010 07:45

Stackars lilleman! Han lider så hemskt av separationsångest just nu. I natt vaknade han vid två och var så ledsen, så ledsen. Jag fick ta med honom in i vår säng och gosa med honom en bra stund innan han lugnade ner sig. Han kramade om mig så hårt, så hårt och det kändes som att han var rädd att jag skulle försvinna om han släppte taget. Vilket förstås är helt korrekt eftersom det är vad som händer på morgonen hos dagbarnmamman.


Idag började han gråta redan innan dagbarnmamman hade öppnat dörren. Han visste förstås vad som väntade. När dörren öppnas och ytterkläderna är av, då försvinner mamma. Klart han är rädd.


Jag har sagt det förr och jag säger det igen; han är för liten! Han behöver mig! Han behöver inte andra barn att leka med. Inte nu. Han behöver få vara med mamma och pappa, inte andra barn.


Men vad kan jag göra? Det är så här samhället är uppbyggt och vill vi ha mat på bordet och tak över huvudet så måste vi följa reglerna.


Men det gör mig ont att se honom så ledsen.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards