Thorn without a rose

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av rikku - 9 maj 2010 21:15

I helgen har vi varit bortresta till mina hemtrakter. Meningen var att vi skulle gratta Åsa, som fyllde år i mitten på april, och Yennys son som fyllde tre i slutet på april. Vi skulle även passa på att gratta Vanja, när vi ändå var hemma, men så blev det inte. Yenny med familj låg i magsjuka och då träffades vi inte. Jag lämnade Olofs present hemma hos Åsa, så jag får meddela Yenny att den finns där (dock inte inslagen, så jag får skämmas lite, men jag hann inte slå in den). Det är ju lättare för Yenny att gå över till Åsa och hämta Olofs present än att de ska vänta på att vi kommer förbi nästa gång.


Så det blev inte att vi träffade Yenny med familj alls den här gången. Därmed blev ju inte Vanja grattad heller, men hon fyller ju inte riktigt än heller. Det är 2.5 veckor kvar och jag har ingen aning om vad vi ska köpa till henne. Några uppslag har jag ju förstås, men inget är bestämt åt något håll.


Helgen blev ganska händelselös. Vi kom på fredag kväll, lagom till att barnen skulle i säng. På lördagen var farmor och farfar på besök och vi umgicks allihop. Sen skulle pappa iväg och jobba och brorsan skulle också iväg och helt plötsligt var vi ensamma kvar och skulle laga middag. Happ, säger man då.


Både pappa och bror kom hem runt kvart i tolv på natten och strax därefter gick vi och lade oss. Idag åkte vi tidigt (hann i alla fall säga god morgon till pappa innan vi åkte) till Åsa och grattade henne långt i efterskott. Därefter åkte vi hemåt och var hemma i Alingsås igen vid ett-tiden.


Så sammanfattningsvis har helgen rusat förbi och vi har egentligen inte gjort något. Eller jo, pappa och Tommy har faktiskt fixat lite med bilen. Vi har haft problem med bromsarna. Igen. Men det ska väl vara åtgärdat nu. Får vi hoppas. Det är mycket strul med bromsarna på bilen, tycker jag. Men så blir det väl när man har en så pass gammal bil som vi har.


Hur som haver. Egentligen borde jag ha bakat bröd idag, för vi har bara en limpa kvar, men jag orkar inte riktigt. Jag får göra det imorgon istället.


En annan sak jag ska göra imorgon är att ringa till antingen vårdcentralen eller sjukvårdsupplysningen angående Vanja. Hon har en envis hosta som vägrar ge med sig. Hon har hostat i snart tre veckor och verkar inte bli bättre. Jag börjar bli orolig. Kanske får vi komma in till vårdcentralen så hon får någon medicin som får den att släppa. Det är otäckt att hon ska hosta så mycket och hostan stör henne på nätterna. Så kan vi ju inte ha det. Får hoppas jag får prata med någon vettig imorgon bara.


Nu ska jag avsluta det här fluminlägget för ögonen går redan i kors på mig. Tankarna känns inte helt sammanhängande. Nå. Imorgon är det ny dag och ny vecka, vilket ger nya tag!

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards