Thorn without a rose

Alla inlägg den 11 maj 2010

Av rikku - 11 maj 2010 12:30

Usch, jag läste en så förfärlig dikt på Facebook. Tårarna bara rinner. Jag hoppas det är okej att jag kopierar den här:


"Mitt namn är Klara, jag är runt tre.
Mina ögon är svullna, jag kan inte se.


Jag måste varit dum,  jag måste gjort nåt dåligt
Vad kunde annars gjort min pappa så arg?


Jag önskar jag vore bättre, jag önskar jag inte var så ful.
Då kanske min mamma skulle ändå vilja krama mig.


Jag får inte prata alls
Jag får inte göra något fel
Annars är jag inlåst hela dagen lång.


När jag är vaken är jag helt ensam.
det är mörkt i huset
Mina föräldrar är inte hemma.


När min mamma kommer hem ska jag försöka vara snäll
Kanske behöver jag inte gömma mig ikväll.


Inte ett ljud!
Jag hör en bil.
Det är pappa, han är tillbaka från kvarterskrogen.


Jag hör honom svära, han ropar mitt namn.
Jag trycker mig mot den kalla väggen.


Jag försöker dölja mig från hans onda ögon.
Jag är så rädd nu, så börjar jag gråta.


Han hittar mig gråtande ...
Skriker fula ord ...
Han säger att det mitt fel, att han kämpar på jobbet.


Han slår mig och träffar mig och skriker mer på mig
Jag blir äntligen fri och springer mot dörren.


Han har redan låst den,
jag börjar gråta.
Han tar mig och kastar mig mot den hårda väggen.


Jag faller på golvet med mina ben nästan brutna.
Min pappa fortsätter med fler fula ord.


"Förlåt!", Skriker jag
men nu är det alldeles för sent.
Hans ansikte har formats till ofattbart hat.


Den värken och smärtan igen,
och igen ...
"Oh snälla Gud, förbarma dig.
Snälla låt det ta slut!"


Det ringer på dörren, han stannar slutligen för att öppna den,
medan jag ligger där orörlig, utbredd på golvet.


Mitt namn är Klara
och jag är tre.
Ikväll mördade min pappa mig."

Av rikku - 11 maj 2010 09:30

Nå, bröd är det ju visserligen, men ändå. Håller på och bakar limpor igen. Jag funderar på om jag ska orka baka brödkakor också, men jag vet inte än. Jag behöver kanske åka iväg och handla också, så jag får se vad som blir gjort.


Jag vill testa att baka frallor, så därför måste jag eventuellt iväg och handla. Jag har ju inte allt som behövs för att göra frallor och sen finns det väl en del annat som skulle behöva fyllas på. Mjölk går ju åt i en rasande fart här hemma, exempelvis. Ska jag dessutom baka på mjölk så går det ju åt ännu fortare.. (Jag vet, man kan baka på vatten också, men det blir ju godare på mjölk).


I övrigt vet jag inte riktigt vad jag ska göra här hemma idag under min lediga tid. Städa eventuellt, men det är ju så evinnerligt tråkigt, så jag kanske skjuter på det tills imorgon. Jag är ju "ledig" då också.


Jag var ju hos läkaren igår med Vanja. Läkaren trodde att hon har förkylningsastma, så hon har fått pulmikort och airomir att andas in. Jag känner mig lite tveksam. Jag menar, astma? Har man inte svårt att andas och sånt då? Det har ju inte Vanja. Hon har bara en hemsk hosta som inte vill ge med sig. Men jaja. Vi testar detta och ser vart det leder.


På jobbfronten så händer det inte mycket. Jag söker och söker, men har ännu inte ens fått komma till någon intervju. Jag hittar visserligen många jobb som verkar jätteroliga, intressanta och spännande och jag försöker verkligen förmedla detta i mina ansökningar, men jag vet inte om jag lyckas. Men jag ska inte ge upp. Förr eller senare kommer just mitt jobb höra av sig och vilja ha mig och då är jag redo! :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards