Thorn without a rose

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av rikku - 14 maj 2010 20:30

Vi hade en väldigt trevlig natt, natten till idag. Sarkasmen flödar, men det hörs inte i texten. Lukas vaknade flera gånger under natten och var orolig och ledsen. Jag vet inte hur många gånger jag var uppe, men någonstans mellan tre och fyra så skrek han igen, helt hysteriskt, och det slutade inte där. Mitt i allting så spydde han rakt ut. Han hade precis innan fått en flaska välling, eftersom det inte gick att lugna ner honom annars, och jag tror han kräktes upp precis allt han nyss hade fått i sig. Det blev till att riva upp alla sängkläder och kasta i tvätt. Jag struntade högaktligen i vad klockan var och startade tvättmaskinen direkt.


Det skulle jag inte ha gjort. Det dröjde inte länge innan han kräktes igen och vi fick byta allt i sängen en gång till. Hade jag väntat lite så hade vi såklart kört allting tillsammans, men som det var så fick vi helt enkelt slänga resterande nedspydda tvätt i badkaret istället.


Stackars killen var helt hysterisk. Han grät, han skrek och han spydde. Vi tog in hans säng i vårt rum så att åtminstone Vanja skulle få någon sömn, men den blev nog bra hackig, den också. Vi provade att lägga honom i sängen intill vår säng, men det gick inte alls. Han var helt utom sig och bara grät och grät. Till slut fick vi ta upp honom i vår säng, men det underlättade inte mycket. Han grät nästan lika mycket där som i sin egen säng, men inte riktigt. Emellanåt så klamrade han sig fast vid mig, händerna hårt knutna kring min hals och han snyftade så mycket att jag trodde mitt hjärta skulle brista.


Till slut somnade han. Då var klockan 06.00 Jag trodde att han skulle sova i evigheter efter en sådan natt, men ack, så jag bedrog mig. Bara en halvtimme senare vaknade han och var jätteledsen igen. Tommy fick gå upp med barnen (jag insisterade) och jag låg kvar och försökte sova lite till. När jag sen gick upp så fick Tommy gå och lägga sig en stund. Tack och lov att han inte skulle upp och jobba.


Under dagen så har Lukas inte riktigt varit sig själv, tycker jag. Till och från har han varit pigg och alert och sitt vanliga "får jag inte pilla så skriker jag"-jag, men för det mesta har han varit trött och hängig. Inte undra på, det var vi också efter den natten.


Under eftermiddagen så tyckte jag att han kändes lite varm, så jag kollade tempen på honom. 38.3 grader. Lilleman har alltså feber utöver allt annat. Då är det heller inte konstigt att han är slö.


Det är mycket på gång för honom just nu. Han kräks, har feber, är lös i magen och har åtta tänder på väg upp. Undrar om det finns något samband?

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards