Thorn without a rose

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av rikku - 25 maj 2010 22:00

Ja, då har jag jobbat i två dagar. Å ena sidan så är det jätteroligt. Det är verkligen kul att få komma ut bland folk och jobba och göra det jag är utbildad för. Ännu roligare är det ju att jag tjänar pengar helt plötsligt. Bra med pengar, dessutom. Jag tror jag räknade ut att jag får dubbelt så mycket per dag mot för vad jag får av a-kassan. Men. Det är ju bara en timanställning och jag måste fråga varje dag om jag ska komma imorgon också. Längre framförhållning än så har de inte. Så huruvida det verkligen blir bra med pengar eller inte, det vet inte jag. Det får man se när en månad har gått och inte en dag tidigare.


Nå, det var den positiva sidan. Å andra sidan.. å andra sidan så längtar jag ihjäl mig efter barnen när jag är på jobbet. Jag har ångest över att jag missar så mycket nu. Jag har haft hela dagarna med barnen tidigare och fått vara med om allting. Nu ska jag helt plötsligt gå miste om hela dagarna och få träffa dem tre timmar (!!!) om dagen. På de tre timmarna ska vi fixa mat och äta och sen är det mer eller mindre dags för barnen att sova. Var är umgänget?!


Ska vi leva för helgerna enbart? Ska vi bara få träffas ordentligt två ynka dagar i veckan? De två dagarna brukar dessutom vara fullspäckade med besök och resor. Den här helgen som kommer får vi besök eftersom Vanja fyller år på torsdag. Helgen innan var vi bortresta på kalas. Det är nästan alltid nånting som händer på helgerna.


Nej, jag har sån ångest. Jag längtar efter barnen så det värker i bröstet när jag är på jobbet. Helt plötsligt undrar jag om jag verkligen vill jobba. Om det är värt det. Men jo, jobba vill jag ju.. Jag gillar att jobba och det är kul att få svetsa igen. Om bara inte dagarna var så långa och barnen var borta så länge! Lukas blir alldeles ifrån sig när jag kommer hem igen. Han kastar sig runt min hals och gråter och gråter och gråter. Han vill inte släppa mig och jag förstår att han är rädd att jag ska försvinna igen. Det jobbiga är ju att jag gör det igen. Varje dag. Och detta ska han bara vänja sig vid, finna sig i. Nej, nej, nej, nej! Det är klart att han protesterar och mitt inre protesterar också, men jag förstår ju saker på ett annat sätt än vad Lukas gör. Jag vet att det här är vad man måste göra när man är vuxen. Utan jobb, inga pengar. Men det gör mig inte gladare och jag lider när jag ser hans ångest och förtvivlan.


Nå, jag får helt enkelt försöka vänja mig.


Mer om jobb. Idag blev jag uppringd av ett annat bemanningföretag. Hon ville ha in mig på intervju på fredag och naturligtvis vill jag också det. Det här är ett av de stora, etablerade bemanningsföretagen och jag blir hellre anställd av dem än det här lilla som ger mig en timanställning. Visserligen kanske jag förlorar en del i lön om jag nu skulle få jobb på Stora B, men tryggheten är ju värd en hel del. Får jag tre månaders anställning med garantilön så är det ju tre månader som jag vet att jag får lön. I dagsläget vet jag att jag får lön för tre dagar (om det inte är ett lurendrejeriföretag som blåser mig på pengarna, förstås). Det är ju lite skillnad på tre dagar och tre månader..


Men det känns bra i alla fall att de vill ha in mig på intervju. Det betyder att jag är intressant för arbetsmarknaden i alla fall. Gött. Självförtroendet får sig en boost igen. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards