Thorn without a rose

Alla inlägg under maj 2010

Av rikku - 4 maj 2010 15:00

Här har jag gått och längtat efter barnen (men ändå njutit av lugnet!) och så när jag hämtar dem så blir det bara massa gråt och skrik. :/


Först ville Vanja inte ta på sig kläderna så vi kunde gå hem. Det tog en evighet att lyckas få på henne. Sen blev Lukas hysterisk när jag skulle sätta ner honom i vagnen, men till slut gick det bra. När vi kommer hem ger jag barnen välling, vilket de uppskattade, byter blöja på Lukas och klär av honom. När han druckit upp vällingen och jag ska lägga honom i sängen så blir det gallskrik. Hysteriska tårar och armar runt min hals som var som ett frimärke.


Jösses. Nå, lyckas få ner honom i sängen till slut (utan att strypas på kuppen) och ska hjälpa Vanja med kläderna. Då blir hon hysterisk, skriker, springer iväg och vägrar klä av sig. Gah! Fick kämpa för att få av henne kläderna (först ska hon inte ha dem på sig och sen får man inte ta av dem.. suck!) och lyckas efter många om och men byta blöja och få ner henne i sängen.


Hon skriker, hon illvrålar och det är nära att rösten spricker när hon skriker som värst. Lukas skriker också och det är bara ett enda oväsen, alltihop. Jag suckar, säger god natt i alla fall och stänger dörren. Nästan omedelbart somnar Lukas, men Vanja gapar ett bra tag till innan hon helt plötsligt däckar.


Jaja, vem har sagt att det ska vara lätt att ha barn?

Av rikku - 4 maj 2010 12:00

Ja, med lite tur så. Jag skickade in en ansökan om ett jobb i Göteborg imorses och själva ansökan kändes rätt okej. Det är ju så svårt att skriva ansökningar! I alla fall är det svårt att känna sig nöjd med dem, tycker jag. Nå, den här ansökan kändes rätt bra ändå, men jag var lite osäker på om mailadressen var korrekt. Jag tyckte att den såg lite konstig ut och det har ju hänt förr att folk har skrivit in fel adress i annonsen.


Så efter att ha varit inne på Arbetsförmedlingen på förmiddagen så ringde jag till kontaktpersonen för att fråga om min ansökan hade kommit fram. Hon kunde inte kolla just nu för hon hade inte tillgång till mailen där hon satt, men hon bekräftade att adressen som jag läste upp var helt korrekt. Skönt! Jag bad henne berätta lite om jobbet och det lät verkligen intressant! Åh, vad jag vill ha det jobbet! Det kändes bra när jag pratade med henne och hon lovade att kolla efter min ansökan specifikt när hon gick igenom mailen.


Jag hoppas verkligen att de vill ha mig, för jag tror att jag dels skulle trivas jättebra där och dels tror jag att jag skulle kunna göra ett riktigt bra jobb åt dem också. Det är ju lika viktigt att tänka på som att man själv skulle trivas, faktiskt. Om jag inte kan göra ett bra jobb så är det ju ingen mening med att de anställer mig. Det vore bara slöseri med bådas tid, men det här kändes riktigt rätt.


De ville anställa omedelbart och jag kan ju börja omedelbart, så jag håller alla tummar och tår för att de ska tycka att jag är intressant för dem! :D

Av rikku - 4 maj 2010 09:00

Tommy jobbar och barnen är hos dagbarnmamman. Lägenheten är så tyst och skön och det känns helt ovant att det är så här tyst vid den här tiden på dygnet. Det var lite jobbigt att lämna barnen idag för Lukas grät massvis och ville bara kramas och det var uppenbart att han inte ville att jag skulle gå. Stackars liten. Men när han väl lugnar ner sig så kommer han nog få det riktigt roligt med de andra barnen. Hoppas jag.


Nå, jag ska inte vara hemma så mycket längre till. Jag tänkte skutta iväg till Arbetsförmedlingen och knappa lite på deras datorer så min profil där är up to date. Sen ska jag posta en massa kuvert också, till Försäkringskassan, till a-kassan och till Tommys jobb. Gosh. I vanliga fall använder man inte ens brevlådorna och nu ska jag posta massvis på samma gång.


Sen behöver jag handla också. Suck. Känns jobbigt att behöva gå hem och släpa på kassarna själv, men jag får helt enkelt vänja mig vid att göra saker själv.


Hoppas bara barnen har det bra nu idag. Eller rättare sagt, att Lukas har det bra. Vanja vet jag kommer stortrivas. Men Lukas är ju så liten..

Av rikku - 3 maj 2010 20:15

För en tid sen började jag skriva upp vilka jobb jag har sökt, eller rättare sagt; jag kopierar annonserna till de jobb jag har sökt. På så sätt håller jag reda på dels vad det är för jobb jag söker och vad det stod i annonserna, och dels hur många jobb jag har sökt. Tidigare tänkte jag att "det håller jag koll på ändå, för jag ser ju hur många ansökningar jag har skrivit", men det stämmer ju inte. Alla jobb jag söker via bemanningsföretag skriver jag ju inte egna ansökningar till, utan de jobben söker jag via bemanningsföretagens egna hemsidor.


Nå, när jag kom på detta så började jag skriva upp jobben i alla fall.


I dagsläget har jag fått ihop 17 sparade annonser. 17 stycken. Hur många jobb jag hann söka innan jag började spara, det vet jag inte. Inte heller kan jag svära på att jag faktiskt har sparat alla annonser efter att jag började, för jag sparar dem bara på den stationära datorn. Men ibland sitter jag ju vid laptopen och söker jobb också. Gissningsvis har jag väl sökt minst det dubbla antalet jobb, men det är ju som sagt bara en gissning.


Och hur många har lett till intervju? Noll. Yay.. fast en SKULLE ha gjort det, om jag bara hade haft körkort.. Sen var jag ju på en intervju som personalchefen fixade åt mig, men den räknas inte dit.


Nåväl. Det är bara att fortsätta söka, söka, söka. En vacker dag får man napp och antagligen får man väl flera intresserade när man väl har tackat ja till en tjänst.. But hey, that's life. :)

Av rikku - 3 maj 2010 12:45

Vad det kliar i mina fingrar! Men jag har sagt att jag inte ska säga något mer, så det blir till att sätta sig på fingrarna och istället svära högt. Det är det ändå bara jag som hör, så det borde de vara nöjda med.


Och här kommer lite skryt.


Jag och Tommy pratade igår om förhållanden. Jag sa att jag är så glad över att vårt förhållande är så okomplicerat. Det känns som att det vi har är unikt, på något sätt. Visst retar vi oss på saker den andre gör också, och visst surar vi och gnäller ibland. Tommy påstår att vi till och med grälar. :)


Men trots att vi är mänskliga, vi också, så känns vårt förhållande så stabilt. Jag älskar Tommy. Tommy älskar mig. Vi trivs ihop och vill vara ihop så länge vi får. Vi har en gemensam syn på livet, framtiden och pengar, och det är jag så tacksam för.


Jag har på kort tid fått reda på att flera par jag känner ska gå isär och en del har minst sagt tilltrasslade förhållanden och sådant gör att jag dels blir ledsen för deras skull och dels tacksam för min egen situation.


Det finns mycket jag är tacksam för.

  • Jag är tacksam för hur mitt och Tommys förhållande ser ut.
  • Jag är tacksam för att barnen är friska och helt underbara, trotsålder till trots.
  • Jag är tacksam över att vi har en god ekonomi, trots väldigt låga inkomster. (Hur rika kommer vi inte bli när jag får ett jobb?!)
  • Jag är tacksam över att vi båda är så förnuftiga och har gemensamma mål.
  • Jag är tacksam över att jag har så god relation med min familj och kan lita på deras stöd och hjälp, åtminstone från merparten.
  • Jag är tacksam över att både Tommy och jag har så positiva inställningar till olika problem. Lösningar is the shit, liksom.
  • Jag är tacksam över att vi båda är nöjda med vad vi har och inte tittar på annat gräs, hur grönt det än kan tyckas vara.
  • Jag är tacksam över att vi litar på varandra och har goda skäl för det.
  • Jag är tacksam över att vi kan blicka framåt och se att vi bara får det bättre och bättre.
  • Jag är tacksam över barnen vi har och den glädje de ger oss.
  • Jag är tacksam över att jag är ung, frisk och relativt smart. ;) (Och blygsam).
  • Jag är tacksam för de förmågor jag har och att jag har förstånd nog att använda dem.
  • Jag är tacksam över att livet, i sin helhet, ändå är väldigt okomplicerat.
Av rikku - 2 maj 2010 10:00

Om nån timme får vi besök av Tommys föräldrar. Vi städade massvis igår och putsar bara på de finare detaljerna idag.


Jag bakade limpa igår också som vi ska bjuda på. Ska bli spännande!

Av rikku - 1 maj 2010 14:15

Jag insåg nog aldrig tidigare hur stor skillnad det gjorde att pinga tjejblog.com, men nu när sidan har varit nere i flera veckor (borta?) så har besöksantalet sjunkit drastiskt. Från att ha haft ganska konstant 120 besökare i veckan så är jag nu nere på hälften.


Nå, jag får väl trösta mig med att de som är kvar är de som är intresserade av vad jag skriver. :)

Av rikku - 1 maj 2010 12:45

Vilken underbar sambo jag har! Trots att han kom hem efter ett i natt så gick han upp med barnen nu på morgonen. Jag fick ligga kvar i sängen till halv elva! Ja, jag hade väl fått ligga kvar längre om jag hade velat, men jag var vaken då och gick upp. Även om jag är långt ifrån utsövd så känns det ändå helt underbart. Imorgon ska jag ta barnen så Tommy får sova också. Det behöver han med.


*pussar på sin underbare Tommy*


Idag är det första maj. Det betyder demonstrationer för de som orkar, men vi kommer inte delta. Jag har inte varit på första maj-demonstration på flera år, men kanske blir det om några år igen, när barnen är lite större.


Att det är maj betyder en annan sak: att Vanja snart fyller år! Hon har pratat om att hon fyller i maj hur länge som helst nu. Jag vet inte riktigt vad vi ska köpa åt henne, men det är mest för att det finns så mycket att välja på. Mamma ska kolla på en sparkcykel åt henne, om de inte är för dyra, för det har jag tipsat henne om.


Jag tror att det kommer bli jättebra när Vanja fyller, i alla fall. Hon kommer nog få en toppendag och en toppenhelg (gissningsvis kommer allt folk för att fira henne på helgen). Jag ska försöka planera födelsedagen lite mer än tidigare år, för nu är hon så pass stor att hon kan uppskatta det. Hoppas jag. :D Exakt vad jag ska göra, det vet jag inte än, men jag har några veckor på mig att fundera. :)


För övrigt så har jag blivit tillsagd att hålla käft, så då gör jag väl det. Lycka till, det är det sista jag säger.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards