Thorn without a rose

Alla inlägg den 9 juni 2010

Av rikku - 9 juni 2010 20:00

Nu var det ett bra tag sen jag satt här. Den senaste tiden har varit omtumlande och jag försöker fortfarande landa i vad fan det är som händer. De som inte har tillgång till mina hemliga inlägg vet väl inte ens vad som har hänt, så det är väl bäst att jag börjar från början.


Fredagen efter att Vanja fyllde år var jag på intervju för ett annat bemanningsföretag än det jag skrev papper för på torsdagen. Jag hade fått information om att man skulle räkna med att intervjun skulle ta cirka 30 minuter, så jag var ju inställd på det. Ja, jag tog till lite extra tid, förstås, så jag räknade på en timme.


Egentligen var jag inte fel ute, för intervjun tog ungefär 40 minuter eller så. Vad jag däremot inte hade räknat med var att de skulle vilja anställa mig på en gång, så jag fick sätta mig ner och vänta en stund på att fler personer, som redan skulle skriva kontrakt, skulle dyka upp.


Efter att vi skrivit papper så fick vi hämta ut kläder och sen var det nån slags säkerhetsutbildning också ovanpå det. Tiden bara rusade iväg och inte förrens efter klockan tolv var vi färdiga. Klockan ett skulle jag hämta barnen hos dagmamman. Men jag hade tur. En av tjejerna som också skrev papper bodde i Alingsås och gav mig skjuts hem. Puh! Strax efter halv ett var jag hemma igen och hann bara kasta in grejerna innan jag fick ge mig iväg för att hämta barnen.


Så den fredagen var ganska omtumlande. Min nye chef sa att jag var tvungen att fixa körkortet så snart som möjligt, så det har gett mig en hel del ångest. Men jag har ansökt om körkortstillstånd, så jag måste vänta på det innan jag kan göra något annat. En sak i taget.


Jag började jobba redan på måndagen efter intervjun. Så de senaste 1.5 veckorna har jag jobbat åt detta bemanningsföretag. Jag har rensat rabatter åt en av hyresvärdarna i Vårgårda. Inte världens mest glamourösa jobb, men det har varit helt okej. Första veckan var riktigt bra. Då var det riktigt sommarväder ute och vi fick allihop solbrända armar. De senaste dagarna har inte varit lika roliga. Regn, regn, regn och jag tror att jag håller på att bli sjuk av att gå runt och vara blöt och kall hela dagarna. Vi ska egentligen bara göra detta till på fredag, men jag betvivlar att vi kommer hinna färdigt tills dess. Visserligen är vi på sista området som vi ska göra, men det är gigantiskt stort och det är mycket att göra i varje rabatt. Men vi får väl se. Slutar det bara regna så kommer det gå fortare.


Det går bra hos dagmamman i alla fall. Lukas har slutat skrika när jag lämnar dem och det känns väldigt bra. För det mesta är det inga problem att hämta dem heller, men nu är det mest Tommy som hämtar så jag behöver inte oroa mig för det så mycket. Det är bara när Tommy måste jobba över som jag hämtar småttingarna.


Eftermiddagarna/kvällarna är ganska jobbiga. Så snart vi kommer hem måste vi ju börja med maten. Vi hinner inte så mycket mer än laga mat och äta och sen är det mer eller mindre dags för småttingarna att sova. Så på vardagarna ser vi inte barnen så mycket och det lilla vi ser dem så måste man mer eller mindre säga åt dem att hålla sig ur vägen medans jag lagar mat.


Det suger, rent ut sagt. Frågan är om det är värt det, egentligen. Visst, det är skönt att få komma ut och jobba och träffa folk och det kommer kännas bra att få in mer pengar så vi kanske kan börja spara pengar snart igen, men allvarligt! Ska man leva så här och bara få se barnen två dagar i veckan?! Vad är det för dumjävel som har kommit på detta, egentligen? Jag vill inte behöva ha barnen så länge på dagis och knappt få träffa dem alls. Det vill jag inte!


Men.. vad har man för val?

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards