Thorn without a rose

Alla inlägg den 20 juli 2010

Av rikku - 20 juli 2010 21:15

Ja, det har ju blivit lite dåligt med uppdateringar på sistone. Men det har faktiskt inte med semestern att göra alls, egentligen. Jag har bara inte haft någon större lust att sitta vid datorn och inte har jag haft så mycket att skriva om heller, för den delen.


Nå, förra veckan, Tommys sista semestervecka, som ni kanske minns?, så åkte vi hem till min pappa i några dagar. Det blev verkligen en kort visit, men ett kort besök är ju bättre än inget alls. Anledningen till att det blev så kort var att vi var tvungna att åka in till tandläkaren med Vanja på onsdagen, så vi kunde ju inte åka tidigare än så. Tandläkarbesöket, för övrigt, blev allt annat än lyckat. Vanja vägrade öppna munnen för tandläkaren, trots att vi hade pratat om det tidigare och förberett henne på vad som skulle hända. Nå, är man tre år så är man, antar jag. Vi fick en ny tid nån gång i oktober, så får vi väl se om hon vill låta tandläkaren titta på tänderna då istället.


Hos pappa hade vi det i alla fall jättetrevligt. Vi grillade, vi badade (både i sjön och i en pool), vi spelade minigolf och hade det väldigt trevligt i största allmänhet. Jag hann även med ett besök i Mariestad, där jag hälsade på två av mina bästa vänner. Det var mycket trevligt och barnen hade väldigt roligt, men jag kände ändå att det var något som saknades. När man träffas på det här sättet och det är fyra barn, två i 3-årsåldern och två i 1.5-årsåldern, så blir det rätt stökigt och högljutt. Vi vuxna hinner sällan prata ordentligt. Ett ämne avslutas aldrig på ett riktigt sätt, utan avbryts bara, och när vi återgår till att prata så har vi hunnit glömma bort vad vi pratade om tidigare, vilket ger en känsla av otillfredställelse när man senare tänker tillbaka på samtalen.


Men det kanske ska åtgärdas! Till helgen så rymmer jag! Ja, nästan i alla fall. :) Mamma Linnéa ska åka, själv, ensam, helt allena, till Mariestad och hälsa på kompisgänget. Vi ska träffas alla fyra för en gångs skull, utan barnen! Jag har inte träffat folk utan barnen sen.. öh.. ja, sen de föddes, tror jag. Jag måste försöka avhålla mig från att prata om dem hela tiden eftersom två av oss inte har barn än så blir de lätt uteslutna ur samtalet om det bara handlar om barn.


Inte nog med att jag rymmer iväg, vi ska dessutom gå UT. Ut på krogen! Uj. Jag har inte varit på krogen på snart fem år. Nå, det gör i och för sig inget. Krogen är inget jag saknar. I och med att jag inte dricker alkohol (och aldrig har gjort heller, för den som inte känner mig så väl) så är själva kroglivet inget jag saknar. Det enda är väl gemenskapen med vännerna och den behöver vi inte krogen för att få. Nå, hur som helst så ska vi ut. Tommy skämtade med mig och sa att jag fick komma ihåg att jag inte var singel, men jag försäkrade honom om att det inte var någon fara. Att jag skulle flörta med någon finns ju inte med på världskartan, (jag har ju allt jag kunde önska mig,) och mig flörtar inte killar med. Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra, gissningsvis. Tommy ställer sig helt oförstående till det, men jag försäkrar att det är så det är och det är inget jag vare sig beklagar eller är förtjust över. Det är bara ett faktum och inget man tänker närmare på.


Hur som helst så ser jag fram emot helgen med största förtjusning. Äntligen ska man kunna föra ett samtal utan att konstant avbryta sig eller oroa sig för att man väcker barnen.


Det ska bli roligt och spännande, minst sagt. Nu önskar man bara att det blev helg snart. :D

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards