Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2010

Sömn.

Av rikku - 8 oktober 2010 22:30

Den här veckan har jag fått sova som aldrig förr. Jag får ju lov att säga att det är fördelen med att jobba på ett bemanningsföretag. I och med att jag inte alltid har uppdrag så kan jag gå och lägga mig igen på morgonen när Tommy har åkt iväg med barnen, i väntan på att de ska ringa och skicka mig någonstans. Tre dagar den här veckan har jag inte fått något uppdrag, så tre dagar den här veckan har jag fått sova massvis på morgonarna. Jag har gått upp vid halv tio-tio-tiden och gud, så skönt, säger jag bara. I och med att jag sällan får sova hela nätterna så är det som en gudasänd gåva, det här att få sova på morgonarna.


Nackdelen är ju naturligtvis att jag inte tjänar några pengar, men just nu struntar jag i det. Det är så skönt att få sova igen, så då kan jag ta att jag inte drar in några pengar just nu.


Igår natt sov Lukas hela natten. Det var en välkommen omväxling. Natten innan dess trodde jag att han hade sovit hela natten också, men så var inte fallet. Istället hade han gått upp nån gång under natten och lagt sig på GOLVET och somnat. Så där hittade vi honom på morgonen. Sovandes på golvet. Lille älskade plutt! Jag förstår inte varför han vaknar hela tiden på nätterna och ska springa upp till oss. Kanske drömmer han något otäckt, kanske känner han sig bara otrygg och vill in till mamma och pappa, till tryggheten. Det är inte lätt att veta.


Jag hade hoppats att han skulle sova hela natten en gång till, men i natt vaknade han flera gånger igen. Vi får se hur han gör denna natten. För hans skull, lika mycket som för vår, så hoppas jag att han kan sova hela natten igenom. Det måste ju vara jobbigt för honom också att inte få sova så mycket som han behöver.


I övrigt så går livet sin gilla gång här hemma. Vanja är inne i en jobbig period där hon bryter ihop för minsta lilla. Det är ganska tröttsamt. Det är också en hel del bråk mellan barnen på eftermiddagarna. Det är säkert för att de är trötta efter en heldag på förskolan, men det är jobbigt och plågsamt frustrerande att de (nästan) alltid ska vara på dåligt humör när de kommer hem. Inte hjälper det att vi är trötta efter arbetsdagarna heller. Det är något vi får jobba på, så vi får trevligare kvällar.


Nå, nu är det i alla fall helg och vi får se vad vi ska hitta på med den här helgen. Imorgon ska vi till Borås i alla fall och handla lite. Förhoppningsvis kan jag hitta nya skor (alla mina skor, utom sandalerna, är trasiga, och det funkar ju inte att gå i sandaler i höst och i vinter). Jag fick ju presentkort när jag fyllde år, och det är tur det.


Sen gäller det ju bara att hitta något jag vill ha också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards