Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Inskrivning på AF och foton.

Av rikku - 3 november 2010 21:45

Japp, då är man officiellt arbetslös igen då. Jag hann ju inte vara det så länge förra gången, så vi får se om jag blir det denna gång, eller om det rentav blir kortare tid än sist. Jag var i alla fall på Arbetsförmedlingen idag för att skriva in mig igen. Nå, det gick ju bra.. Det visade sig att de aldrig avregistrerade mig i våras, så de kunde inte påanmäla mig. *gosh* Detta trots att jag har varit i kontakt med dem minst tre gånger sen jag fick jobb. Om de inte visste om att jag hade fått jobb (vilket de borde ha vetat, tycker man), varför har de då inte undrat var jag höll hus? Jag menar, jag hade ju en handlingsplan. När jag inte dök upp på de träffarna borde de väl undrat varför.


Men nej. Tydligen inte. Nåja, jag är i alla fall inskriven och det ska inte vara några problem, hoppades de. Det hoppas jag också, kan jag ju säga.


Vanja fick följa med mig till arbetsförmedlingen. De ville inte ha dit henne till förskolan när hon fortfarande är lös i magen, så då fick hon följa med mamma på vuxenärenden. Tur att jag fick lämna Lukas i alla fall. Det hade inte varit kul att släpa med honom till AF.


Det blev kort dag på förskolan för Lukas i alla fall. Jag lämnade honom halv tio och hämtade klockan elva. Imorgon ska de vara längre, om nu Vanja får komma dit. Jag har tänkt lämna dem vid 8-9-tiden och hämta dem igen vid 14-14.30 Då hinner de sova färdigt middagsluren och är, förhoppningsvis, pigga och trevliga när jag hämtar dem.


Med mig hem från förskolan fick jag barnens foton. De fotograferades ju för ett tag sen och nu hade bilderna kommit. Vi fick dels foton på vardera barn och dels ett syskonfoto. De blev underbart fina! Naturligtvis köper vi dem allihop. Det ska bli roligt att sätta upp dem här hemma. Men jag undrar hur sjutton de gjorde när det tog bild på Lukas. Jag menar.. han sitter stilla! Och han ler! De där fotograferna är verkligen duktiga på sitt jobb, måste jag säga. Jag lyckas nästan aldrig ta bild på barnen när de sitter stilla och ler, och absolut inte på kommando. Nå, nu har vi i alla fall helt underbara bilder och dem ska vi skänka bort till höger och vänster, såklart. Det är väl det man alltid gör med såna här bilder, vill jag minnas.


Nå, det väntar oss spännande dagar här hemma. Imorgon är sista dagen att anmäla intresse på lägenheten vi har sökt. Redan är det över 400 sökande, så chansen är väl ganska liten, men den finns ändå där. Nu har jag aldrig sökt lägenhet på Boplats förut, så jag vet inte riktigt hur det går till, men jag förväntar mig nästan att få nåt slags besked om visning eller ej relativt snart. Så det är ju spännande. Sen ska jag ju få besked om jobbet i slutet av veckan också och det är ju också väldigt spännande, naturligtvis. Sist men inte minst så ska jag återuppta körningen efter ett par veckors uppehåll på grund av sjukdom. Det känns i och för sig mer nervöst än spännande, men det ska nog gå bra, det också.


Det brukar det ju göra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards