Thorn without a rose

Alla inlägg den 11 november 2010

Av rikku - 11 november 2010 20:15

Okej, inget är ju säkert, men vi hoppas ju på att vi ska få besked imorgon om lägenheten. Vare sig det blir åt ena eller andra hållet så vore det skönt att få veta. Vi går ju bara och tänker på den där lägenheten, undrar, hoppas, funderar. Eller.. nja, det var nog lite lögn det där. Det vore inte skönt att få veta att vi inte får den. Men trevligt vore det att få besked om att den är vår. :)


Den här veckan har gått så sjukt långsamt. Dagarna har verkligen sniglat sig fram mot fredagen. Men nu är det i alla fall torsdag kväll, så väntan är snart över. (Och så visar det sig att vi inte får något besked imorgon, fan vad besviken jag kommer bli!)


Jaja. Vi får skylla oss själva som trissar upp förväntningarna så mycket. Men vi är verkligen sugna på att flytta nu! Själva flyttandet i sig är ju rätt tråkigt, packa ner grejer, bära alla tunga lådor och så vidare. Att packa upp är både roligt och tråkigt, en del saker är spännande att se hur de tar sig på det nya stället och en del saker är bara.. ja, jobbiga, men måste göras ändå. Men att se lägenheten ta form och färg är roligt och det är spännande att möblera på nya sätt och så vidare.


Sen är det ju alltid en speciell känsla i ett nytt hem. Det är kul att bara gå runt i rummen och känna hur det känns, så att säga.


Nåväl, nog tjatat om lägenhet. Imorgon får vi (kanske) veta hur det blir, innan dess får vi försöka få tankarna på andra saker.


Jag var iväg till bemanningsföretaget idag, där jag var anställd. Jag var tvungen att lämna tillbaka arbetskläderna och så var jag tvungen att fixa ett arbetsintyg. Alla verkar tro att ett "arbetsintyg" är detsamma som "arbetsgivarintyg", men se det är det icke. Som tur var så har Tommy fått ett arbetsintyg från ett av bemanningsföretagen han har jobbat på tidigare, så jag tog med det för att visa upp vad det var ett arbetsintyg var och vad det skulle innehålla.


Nå, det var inte det lättaste att få. Hon jag pratade med verkade rätt sur överlag och frågade vem som hade lovat mig att få ett sånt! De brukade minsann inte skriva ut såna till folk som varit anställda mindre än sex månader. Eh.. hallå där, jag var anställd lite över fem månader. Hur stor skillnad gör några veckor? Men det var tydligen väldigt noga, så även om jag till slut fick mitt intyg så fick jag inget "betyg". Istället skrev hon att "på grund av den korta anställningsperioden så skrivs inget omdöme". Nene, tack för den.


Nåja, huvudsaken är att jag fick mitt papper i alla fall. Jag ska in till arbetsförmedlingen imorgon för att träffa min handläggare och göra upp en "handlingsplan", och det är då jag ska ha med mig mina papper. Det är en hel del som ska med dit, jag får kolla noga så allt är med innan jag åker.


Jag förväntar mig egentligen inget av mitt besök där. Jag tror inte jag kommer få särskilt mycket hjälp eller råd, i alla fall inget jag inte redan vet. Det är tur att man är en vuxen och mogen människa som kan ta ansvar för sitt eget jobbsökande.


På söndag är det Fars dag också. Vi ska hem till Tommys föräldrar då. Pappa jobbar ändå och vi var där förra helgen. Jag ska köpa något till Tommy imorgon när jag ändå är inne i stan utan barn, men schyyy! Säg inget till honom, för det vet han inte än. ;) Jag tror att han kommer bli glad i alla fall.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards