Thorn without a rose

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av rikku - 13 januari 2011 13:58

Det här blir första "riktiga" inlägget på den nya bloggen. (Alla andra inlägg är ju flyttade ifrån den gamla).


Ja, nu har vi alltså flyttat. Vi har bott i vår nya lägenhet i en veckas tid och börjar vänja oss vid den. Det känns bra än så länge, även om Willys ligger lite för nära, så det är alldeles för lätt att smita in och köpa sig något gott. :) Men jag ska försöka sluta med det, jag lovar.


Lägenheten börjar ta sig form. Vi har packat upp massvis, även om mycket fortfarande återstår. Det är otroligt hur mycket grejer man faktiskt samlar på sig. Om man inte har tänkt på det innan så märker man det definitivt när man ska först packa ner allting, och sedan packa upp det igen. Egentligen borde man rensa bland allting, men det är något som är väldigt svårt för mig. Jag håller fast vid allt möjligt "skräp", som Tommy kallar det. Nån gång kanske jag rensar bland det.. Men det är nog inte så troligt.


Idag har jag varit på möte med min jobbcoach. Vette fasen om det ger mig så mycket, men man ska ha ett öppet sinne och försöka. Jag fick göra en profilanalys idag för att ta reda på vad jag är för slags människa. Det visade sig att jag, enligt DISC-modellen, är en blandning mellan S och C, i en kombination som de kallar "perfektionisten". Det kan nog stämma rätt bra, skulle jag tro, men exakt vad jag ska göra med informationen vet jag inte än. Coachen tyckte att jag skulle arbeta på mina svagare sidor, det vill säga D och I. Vi får väl se hur det går.


En omedelbar fördel med att bo i Göteborg och då specifikt här, det är att vi har så nära till Tommys familj. Medan jag var borta på möte så passade Tommys mamma barnen. Hur smidigt som helst! Jag är naturligtvis jättetacksam för att hon har dels möjlighet, men även ork och lust att hjälpa till. Det underlättar verkligen för oss.


Jag vill även passa på att tacka inte bara svärmor utan även min svägerska för all hjälp vid flytten. De tog emot allting i lägenheten, packade upp, monterade ihop och städade och gjorde verkligen ett jättejobb som vi är oerhört tacksamma för. Det känns underbart att ha dem i närheten.


Jag tror att vi kommer trivas här. Visserligen är lägenheten, standardmässigt, ett nedköp, men plussidorna väger upp desto mer. Det är stort, rymligt, nära till så mycket saker och människor och mina chanser att få ett jobb känns enormt mycket större.


Jag tror det kommer bli jättebra. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards