Thorn without a rose

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av rikku - 19 januari 2011 14:59

Imorgon ska jag på intervju, helt oförhappandes. Jag skickade in en ansökan igår, eller rättare sagt fem, till ett bemanningsföretag och idag ringde de upp och ville att jag ska komma på intervju imorgon. Så barnens farmor får rycka in som barnvakt imorgon, igen, (har blivit mycket sådant på sista tiden) när jag ska på intervju.


Jag ska även försöka passa på att hitta någon födelsedagspresent åt Lukas när jag ändå ska in till stan och är utan barn. Utöver detta hade jag ju tänkt baka en tårta imorgon, men det får vi väl se om jag hinner då.


Vi får hålla tummarna för att det går vägen med jobbintervjun, men helt problemfritt är det ju inte, förstås. Vi har fortfarande ingen barnomsorg och hur vi ska lösa det om jag får jobbet, det vet vi inte riktigt än. Tommys mamma kan ju inte vara barnvakt på heltid åt barnen, direkt. Inte kan min mamma vara det heller, för den delen. Men vi får väl ringa runt och tjata och försöka få in barnen nånstans, varsomhelst, nästan. För det är ju omöjligt att ta med barnen till jobbet och att anställa någon som barnvakt, det har vi inte råd med.


Nåja. Det löser sig säkert. Steg ett är att ta sig till intervjun imorgon och göra sitt bästa där.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards