Thorn without a rose

Alla inlägg den 3 april 2011

Av rikku - 3 april 2011 20:10

Det är fortsatt dåligt med uppdateringar från mitt håll. Jag har inget annat än jobb att skylla på, men det kanske inte är en så dålig ursäkt.


Jobbet flyter på som vanligt, så om det finns inte så mycket att säga om, förutom att jag hoppas få vara kvar länge.


Barnen har varit sjuka här hemma. Tommy har vabbat nästan hela veckan. De har haft feber, hosta och snuva, de små stackarna. Lukas var först ut med febern. Han hade nästan 39 grader tisdag morgon. Där fick vi förklaringen till varför han hade varit så kinkig de senaste dagarna och sprungit upp mitt i natten och kommit in till oss. Så höll han på mer eller mindre hela veckan, för övrigt, vilket resulterade i att min sömn blev minimal. Tommy stördes som vanligt inte av nattligt spring. Det krävs mycket för att HAN ska vakna.


Senare i veckan så insjunknade även Vanja i feber, så även om Lukas var bättre i slutet av veckan så fick de vara hemma hela veckan ut i alla fall. Det märktes i alla fall att barnen var sjuka här hemma. I onsdags eller torsdags, jag minns inte riktigt vilken dag det var, men antagligen torsdags, då var barnen så medtagna att de frivilligt gick och lade sig, de bad till och med att få gå och lägga sig, redan klockan fem! Halv sex sov de som stockar och de sov faktiskt hela natten! Det har aldrig hänt förut, att de lagt sig så tidigt. Jag var osäker på om vi skulle låta dem lägga sig så tidigt, men de orkade ju inte vara uppe så det verkade inte vara någon större mening med att tvinga dem. Det gick ju bra också.


I torsdags fick jag veta på jobbet att det skulle vara övertid på lördagen. Det var frivilligt, på sätt och vis, men inte så mycket för oss som var inhyrda. Visst hade man kunnat säga nej, men det kändes inte som att vi hade så mycket val, så jag kryssade i "ok"-rutan på lappen. Jag hade ändå inte något emot att jobba övertid, förutom att jag gick miste om en massa sömn. Vi jobbade lika länge som en vanlig arbetsdag, så helgen jag fick blev helt enkelt söndagen (idag). Dessutom var vi barnvakt på kvällen åt barnens kusin, så kvällen blev både intensiv och lång, i alla fall för barnen. De kom inte i säng förrens halv tio och slocknade omedelbart.


Tommy lät mig sova länge idag, vilket jag verkligen uppskattade. Klockan elva gick jag upp och till min förvåning var jag inte sist upp! Vanja låg fortfarande och sov! Jag gick och väckte henne, så hon vaknade kvart över elva och det är nog det längsta hon någonsin har sovit. Lukas däremot var uppe klockan sju, som vanligt..


Tommys mamma var i Ullared och handlade i veckan. Hon köpte med regnkläder till barnen, så nu spelar det ingen roll att vi inte hittar Vanjas regnbyxor längre. Men det retar mig fortfarande att vi inte hittar dem. Jordgubbsmössan är fortfarande borta också och den saknar vi verkligen.


I övrigt så finns det inte så mycket mer att säga. På tisdag ska de tapetsera om barnens rum, så vi måste fixa i ordning rummet på måndag och såklart jobbar jag kväll nu, så det är en av oss som får fixa själv, tyvärr. Jag och Tommy kommer knappt ens se varandra under veckan. Men det ordnar sig väl.


En sak till kan jag säga. Jag har fullt upp med bloggen i övrigt. Jag håller på och kopierar över alla mina gamla inlägg från Zoomin. Det är flera års inlägg (från 2006) och jag vill ju ha kvar alla. Snart kommer Zoomin stängas ner, men man vet inte när, så jag har ingen aning om hur mycket tid jag har på mig att rädda mina inlägg. Men jag kämpar på och försöker få med alla inlägg. Jag skulle sakna dem om de försvann.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards