Thorn without a rose

Alla inlägg den 28 april 2011

Av rikku - 28 april 2011 21:51

Bloggen blir fruktansvärt försummad, känner jag. Inte blir det bättre av att jag känner att det finns så mycket jag borde skriva om, så mycket jag borde berätta, och ju längre tid som går, desto mer blir det och desto jobbigare känns det att ta itu med.


Så jag struntar helt enkelt i alla "borde" och skriver om det som faller mig in för tillfället istället.


Helgen som gick var påskhelgen. Det var en helg med massa resande och flängande, som det brukar vara vid storhelger. Jag var helt ledig från torsdag till måndag och Tommy jobbade till elva på torsdagen, så vi åkte redan på torsdagen hem till först mamma och sedan pappa. Det var trevligt, som det brukar vara. Vi åt middag hemma hos mamma och pratade och umgicks och sen på kvällen åkte vi till pappa, där vi skulle sova. Han jobbade kväll, så han var ändå inte hemma förrens halv tolv eller nåt sånt.


På fredagen åkte vi till farmor och farfar för att äta påskmiddag. Egentligen skulle vi ha haft middagen på lördagen, men eftersom vi ville hälsa på min syster, som bor i Karlstad, så flyttade farmor middagen till fredagen istället. Det blev hur bra som helst. Vi blev lite sena till middagen (fast inte försenade) eftersom vi hämtade upp Basse hos mamma först och det tog lite längre tid än vad vi hade räknat med. Men det gick bra, det också. Jobbigt blev det dock för Basse som fick trängas i baksätet med barnen i deras barnstolar, men han klagade inte alltför mycket.


Barnen lekte ute hos farmor rätt mycket. Vanja halkade i dammen två gånger, Lukas var på god väg, men blev uppfångad i tid. De sprang runt och lekte massvis och det var väldigt roligt att se. :)


På lördagen bilade vi upp till Karlstad. Jag körde, och det gick hur bra som helst. Eftersom vi har gps var det heller inga problem att hitta. Det var trevligt att hälsa på syrran, som jag inte har sett sedan förra sommaren, och se hur de bodde. Även där fick vi påskmiddag, fast en mer traditionell än hos farmor (farmor bjöd på kalops, supergott!). Barnen fick leta påskägg och Vanja var blyg och vågade inte ta ägget hon hittade. Lukas hade inga problem med det. Han slängde sig ner på golvet, såg ägget och skyndade sig att roffa åt sig det. De är väldigt olika i sina personligheter, mina barn.


Hemfärden var lång. Det tog oss 3.5 timmar att komma hem till Göteborg. Vi kommer nog inte göra den resan alltför ofta, tror jag tyvärr. Dels är det ju väldigt långt bort och sen så är det ju inte på vägen till någonting alls. Trist, men så är det.


Jobbet går bra. Vi har fått lönehöjning och tjänar nu snuskigt mycket pengar. Med all övertid så blir det förstås ännu mer. Den här månaden har jag hittills jobbat två lördagar och extra timmar en natt. Jag ska jobba över nu på lördag också och de vill att vi ska jobba även nästa lördag. Jag vet inte om jag kommer orka det. Vi jobbar ju natt nästa vecka och det känns lagom lockande att sluta jobbet tio över tolv på natten, komma hem vid två-tiden och börja jobba igen halv nio på morgonen. :| Jag får lite sömn som det är.. Men jag har inte bestämt mig än. Jag får se hur jag gör. NU ska jag i alla fall sova, så jag får lite mer sömn innan jobbet imorgon.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards