Thorn without a rose

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av rikku - 5 augusti 2011 22:38

Jag köpte en hög med böcker på Tradera. (Ja, jag har inte vunnit alla auktioner än, men jag räknar med det). Idag fick jag första lasset med böcker. Fem stycken. Fyra Pratchett och en, för mig, okänd författare. Andreas Roman, hette han. Boken var första i en triologi, om jag har förstått det rätt.


Nu läste jag ut boken ikväll. Den var bra, riktigt bra, riktigt länge. Sen.. kom slutet. Och då blir min reaktion så här i stället:


Men jävla härke, vad är du för författare som tar livet av alla människor i boken??! EN FÖRFATTARE SKA INTE MASSLAKTA SINA KARAKTÄRER! Lägg av! Nu vill jag inte läsa resten av böckerna ju. Och den som var så bra, så länge. Vissa av morden kan jag förstå och har inga invändningar mot. Men när han tog livet av den lilla familjen, då jävlar.. Jag AVSKYR när författare gör så! Speciellt när det kommer helt oväntat och helt utan anledning.


Grrrr!


Förbannelse också! Nu kommer jag gå runt och vara sur över den boken i evigheter. Jävla tur att jag inte har köpt hela serien..

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards