Thorn without a rose

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av rikku - 9 augusti 2011 21:42

Ja, som kontrast till mitt glädjeinlägg nedan...


Jag pratade med farmor tidigare idag och det var ledsamt. Hon berättade att hennes lillebror, Olle, dog i söndags i en hjärtinfarkt. Jag vet inte skillnaden på en infarkt och en hjärtattack, men det gick tydligen fort i alla fall. Helt oväntat eftersom han var frisk i övrigt.


Sen var hennes andre bror dålig också, Kjell. Farmor visste inte riktigt vad som orsakade det, men tydligen blir han av med blod, i mängder. På tre månader har han fått sex påsar blod och ska snart in igen och få mer blod. Otäckt. :(


Stackars farmor. Jag blev så ledsen när hon berättade detta. Inte för att jag känner Olle och Kjell så värst väl. Jag har träffat dem några gånger, men det är allt. Men jag blev ledsen för farmors skull. Det måste vara hemskt att se sin familj falla ifrån en efter en.

Av rikku - 9 augusti 2011 20:34

Jag är nästan i chock.


Vi är skuldfria. Nu. Idag.


Vi har inga lån. Vi är inte skyldiga någon pengar. Vi har ingenting på avbetalning.


Vi. Är. Skuldfria.


Vi betalade av det sista på billånet via telefonbanken alldeles nyss. Jag loggade in på min internetbank för att verifiera. Inget lån. Inga räntor som tickar.


Fy fan vad skönt!


Jag har inte varit skuldfri sen jag flyttade hemifrån för elva år sedan. Alltid har man varit skyldig någon pengar. Men inte nu längre. Visst, köper vi ny bil så får vi ett nytt lån, men känslan är ändå så otroligt skön. Skuldfri! Eller kanske rentav bara: fri!


:)

Av rikku - 9 augusti 2011 12:49

Tommy har ju börjat jobba igen från och med igår. Trist, men semestern tar alltid slut för fort. Tiden bara rusar iväg. Själv har jag en vecka kvar, men det lär gå alldeles för fort det också.


Hur som helst. Imorses fick jag sms av Tommy. Där stod det att Renault har erbjudande just nu att om man lämnar in sin gamla bil till skrotning så får man 30000 för den när man köper en ny bil. Inte en annan begagnad bil alltså, utan en NY. Självklart blev han eld och lågor över det här erbjudandet, särskilt som vi snart måste lämna in bilen på reparation och service innan vi kan besikta den. Tommy menar på att även om vi lagar bilen kommer vi aldrig få så mycket som 30000 för den i nuvarande skick. Alltså tjänar vi på att skrota den och köpa en ny.


Men vad fan! Vi som snart är av med billånet, ska vi köpa en NY bil då och få ÄNNU högre lån? :( Min tanke var ju att vi skulle ha den här bilen så länge det gick och ha den avbetald så länge som möjligt för att kunna spara mer pengar. Visst, det kommer kosta en del att reparera den men ändå...


Samtidigt är det ju lite lockande. En helt ny, fräsch bil, med garanti och allt som hör till. Skulle ju kännas lite tryggare också för barnens skull med en bil som är hel och felfri.


Men hur gick det här till egentligen? Från noll planer på att köpa ny bil till att kanske köpa en innan månaden är slut? (Erbjudandet gäller bara så länge). Vi har till och med hunnit, på en förmiddag bara!, kolla på en bil som kanske skulle vara intressant att köpa. Geez.. det sabbar min planering en hel del. Men men. Då får jag väl räkna om lite då.


Nåja, vi får väl se vad som händer. När Tommy kommer hem från jobbet så får vi prata lite mer allvarligt om det.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards