Thorn without a rose

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av rikku - 24 augusti 2011 11:22

Ja, tiden springer iväg och jag skriver knappt något alls. Fy, vad dåligt av mig. Det går ju inte att skylla på att jag inte har tid heller, för tiden finns. Den bara prioriteras till annat. Däremot räcker inte tiden till för att göra ALLT jag vill hinna med. Därför blir det ju vissa saker som läggs på is. Just nu läser jag väldigt mycket eftersom jag har köpt en sjujäkla massa Pratchett-böcker (och ändå finns det så många kvar att köpa.. hmm..) och de är ju så bra och så roliga att man knappt kan lägga ifrån sig dem.


Sen lägger jag också så mycket tid jag kan på att spela FFVII. Gamla spel är bland det bästa som finns. Nostalgi delux! Synd bara att de ska vara så förbaskat svåra att få tag på. Ungefär som fantasyböcker. Är det inte splitter ny fantasy, då är det hopplöst att få tag på. Jag har köpt resterande böckerna i Maggie Fureys "Magikerns saga" på Tradera och Bokbörsen. Trots att de skrevs på 90-talet så är de redan omöjliga att få tag på i vanliga bokhandlar. Så är det med nästan all fantasy. Märkligt, inte sant? Jag menar, böcker förlorar väl inte sitt värde efter fem år? Eller tio år? Eller ens 20 år? I så fall borde ju Shakespeare vara totalt omöjligt att få tag på, men det är det ju såklart inte. DE pjäserna är ju bara 400 år gamla..


Nej, usch vad sånt här kan reta mig. Fantasyförlagen borde inse att folk fortfarade vill köpa böckerna och ge ut dem i nya utgåvor eller nåt.


Nåja. Semestern är slut för övrigt. Jag är inne på min andra arbetsvecka och det känns jättebra. Jag har inte blivit erbjuden anställning av Volvo, men jag håller hoppet uppe. Om inte annat så har jag ju min fasta tjänst på bemanningsföretaget och det är ju också värt en hel del.


Vi har köpt ny bil också. Precis när vi betalat av billånet på den gamla bilen så går vi och köper en ny bil och får ett nytt, högre lån. *suck* Men å andra sidan så har vi nu en helt ny, fabriksny, bil, som dessutom är en miljöbil. Vi tankade fullt förra veckan efter att ha hämtat den (det följde inte med så mycket bränsle i bilen) och notan landade på under 500 kronor! Whoho! Miljöbil är bra för plånboken också, tydligen. :) Visserligen drar bilen mer med etanol i tanken, men vi tjänar ändå på att tanka etanol, så länge inte bensinpriset faller som en sten och det känns ju inte så troligt.


Imorgon kommer lönen. Den här månaden oroar jag mig en hel del över lönen eftersom vi har haft semester. Det innebär att jag inte har en aning om hur mycket jag kommer få (bara DET ger mig ångest.. att inte veta ens på ett ungefär). Dessutom så strulade det en del med banklånet så det slutade med att vi fick tömma barnens sparkonton för att betala kontantinsatsen för bilen. (Först skulle vår gamla bil räknas som kontantinsats (man fick 30000 kronor för den om man skrotade den och köpte en ny Renault) och sen räknades det plötsligt som en rabatt och inte kontantinsats och oj, oj, oj, vilka vändor det var innan allt var utrett, men det slutade med att vi fick tömma alla konton, inklusive barnens, om vi skulle kunna betala insatsen med så kort varsel).


Nå, så jag är ju rätt angelägen om att kunna betala tillbaka till barnen så fort som möjligt, men utan att veta vad vi får för inkomster så blir det omöjligt för mig att räkna ut huruvida vi kommer kunna betala den här månaden eller inte. Det ger mig lite ångest, faktiskt. Inte för att jag inte tror att vi KOMMER kunna betala tillbaka, någonsin, för det VET jag ju att vi kan, men jag vill helst betala tillbaka direkt.


När det är gjort, då kan vi börja beta av lånet också. Mitt mål är att betala av det så snart som möjligt, helst inom ett år, så vi kan bli skuldfria igen så fort som möjligt.


Det är alltid bra att ha mål att sträva mot. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards