Thorn without a rose

Alla inlägg den 4 september 2011

Av rikku - 4 september 2011 10:48

September är här igen. Denna underbara månad då sommaren säger adjö och tack för fisken, hösten gör sitt intåg med alla fantastiska färger och dofter. Jag älskar sommaren, men hösten är något speciellt. Nå, ärligt talat så älskar jag alla årstider för de är alla fantastiska på sitt eget sätt. Men hösten med alla klara färger, den speciella doften av höst och den underbara blåsten som kommer och rufsar till den mest tillrättalagda frisyren är ju så sprudlande glad och fantastisk att man inte kan låta bli att känna sig uppfylld av livsglädje.


Men det är inte bara hösten som gör sitt intåg i september. I vår familj är det också ett tecken på att det är dags att börja fira födelsedagar igen. Visst fyller folk år över hela året, men just september är helt fullsmockat med födelsedagar. Jag och alla mina syskon fyller år i september. Ett par kusiner, min systerdotter och ett otal vänner och bekanta trängs ihop i början och mitten av september. När jag tittade på "kommande evenemang" på Facebook så upptäckte jag att under nästa vecka fyller inte mindre än NIO personer år på min vännerlista. Utöver det så fyller min systerdotter år idag och lillebror fyllde igår.


Nu har jag naturligtvis inte möjlighet att fira alla, så otroligt betungande är det ändå inte med alla födelsedagar. Det är närmaste familjen och närmaste vännerna som firas. Resten får nöja sig med ett "grattis" via Facebook eller sms.


Själv fyller jag om mindre än två veckor. Jag fyller ju jämnt i år (30, whoho!) så då måste man ju önska sig något, tycker folk. Jag har grubblat och tänkt och till slut knapat ihop en lista med saker jag önskar mig och delat ut den till folk. Men nu börjar jag ångra mig! Inte för att jag inte önskar mig de där sakerna på listan, för det är roliga, praktiska och bra-att-ha-grejer, men.. men..


Edguy spelar i Göteborg den 24:e september, helgen efter att jag fyller år!


Och jag vill så gärna gå! Jag har aldrig i hela mitt liv varit på en riktig konsert och jag älskar Edguy! De enda band jag skulle välja över Edguy är giganterna Iron Maiden och Metallica (som också spelade i Göteborg tidigare i år, men jag hade noll och ingen möjlighet att gå, även om jag hade fått tag på biljetter, vilket i sig är en omöjlighet).


Åh, jag vill så gärna gå..

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards