Thorn without a rose

Alla inlägg den 9 september 2011

Av rikku - 9 september 2011 10:04

Igår fick jag besök på bloggen. Det var författaren Andreas Roman (som tydligen bor här i stan, dessutom). Han hade läst mitt arga inlägg om hans bok ("Drakväktare", för den med dåligt minne) och kommenterade inlägget med "Förlåt". Det är svårt att vara arg längre då när författaren faktiskt ber om ursäkt för hur jag upplevde boken.


Men jag ogillar fortfarande boken, just to be clear. Eller rättare sagt, slutet. Resten av boken var ju jättebra, det är delvis därför jag blev så arg på hur han avslutade boken.


Men jag gjorde ett inlägg om händelsen på Facebook och hamnade i en konversation med en fb-vän om författaren. Hon hade inte läst "Drakväktare", men rekommenderade en annan bok av Roman; "Mörkrädd". Hon garanterade att det inte förekom någon masslakt i den boken (hehe), så den kanske man skulle försöka sig på. Boken skulle vara mer åt det psykologiska hållet, så det kan ju vara något.


Alltid trevligt med besök på bloggen, för övrigt. Tänk om Edguy också ville hälsa på? :D

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards