Thorn without a rose

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av rikku - 2 oktober 2011 20:49

Tommy och jag har precis sett "Sucker punch". Äntligen, får man väl säga för vi har tänkt titta på den i typ flera månader. Men det har inte blivit av förrens nu.


Jag måste säga att det var en.. konstig film. Man fick egentligen inte reda på något alls om vad som hände. Hon blev ju inlagd på mentalsjukhus och sen började hon leva i någon drömvärld och I drömvärlden så gick hon in i en ANNAN drömvärld och det var bara i början och i slutet av filmen som man fick se vad som hände i den verkliga världen.


Skum film, och, som Tommy sa, inte mycket dialoger. Det var mest slagsmål genom hela filmen. Slagsmål mot någon slags golems, mot orcher och drakar och riddare, mot odöda nazister och robotar.


Nåja, filmen var snyggt gjord, inget snack om saken. Mycket specialeffekter och mycket Matrix-inspirerade rörelser. Men själva handlingen hade kunnat behövt lite mer arbete.


Men nu har vi i alla fall sett filmen och kommer antagligen aldrig se den igen. bra var den inte (även om den är värd att titta på en gång).

Av rikku - 2 oktober 2011 15:39

Okej, nu har jag äntligen fått tummen ur och fixat lite länkar. Det har stört mig att jag inte har några länkar och av någon anledning har jag antagit att jag inte KAN lägga in länkar. Inte för att jag har tittat efter på sidan, utan det var bara något jag fick för mig.


Nå, nu tittade jag, hittade på tre sekunder och vips! så har jag länkar. Om det är någon som tycker att jag borde länka till deras sida så säg till. Jag hade massa länkar på min förra blogg, vill jag minnas, men de flesta av de adresserna är ju inaktuella.


(Självklart blir jag glad om någon länkar tillbaka till min blogg).


Idag har vi gjort minsta möjliga här hemma. Det blev ju som sagt sent "igår" (i natt) och ingen är riktigt pigg och vaken här hemma. Jag har suttit vid datorn och försökt sortera mina bilder och lägga in dem i mappar baserat på årtal. Jag har gjort en sjujävla massa bilder, men har ju ffs flera TUSEN kvar! Jag skojar inte! Jävlar vad bilder jag tar, till och från. Det är nästan löjligt mycket. Nå, det är bara att ta lite foton i taget. Hela 2011 är ju avklarat i alla fall. *puh* Då är det bara fem år kvar att sortera...

Av rikku - 2 oktober 2011 12:05

Då har syster med familj åkt hem igen och tystnaden sänker sig. Jösses, vad kul vi har haft! Inte särskilt mycket sömn, visserligen, men spela roll. Vi har haft jättekul. Vi har spelat "Vuxenpoäng" (tack igen, Piia! Jättebra present!) och folk har hoppat i ålder till allas munterhet. Frågorna ledde också till många roliga berättelser och diskussioner och vi har skrattat så mycket att tårarna trillat (i alla fall på några av oss. Andra blev röda om öronen. :P).


Efter "Vuxenpoäng" så blev det TP, 80-talsversionen. Uj, uj, uj. Det var inte många rätt där, inte! Många av frågorna var helt omöjliga att svara på. När klockan var halv fyra (!) så lade vi ner och jag utsågs till vinnare eftersom jag hade flest tårtbitar. :) (Hade sporten kvar.. jo men tjena! Troligt att JAG kan något om sporten på ÅTTIOTALET! Nutid har man i alla fall någon chans att ha hört talas om någonting.)


Nå. Vi hade tänkt spela TP Genus efter, men eftersom vi aldrig kom förbi åttiotalet så får det bli till nästa gång istället.


Nej, det har helt enkelt varit väldigt trevligt. Vi får definitivt göra om det här snart.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards