Thorn without a rose

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av rikku - 9 oktober 2011 14:37

Försöket med blöjfri Lukas går sådär. Inga olyckor har skett och han har kissat på toaletten massvis med gånger, men det beror på att jag tar honom dit hela tiden. Inte en enda gång har han sagt att han behöver kissa (vilket han kan göra, han brukar göra det när vi byter blöja), men det kan ju bero på att jag tar honom till toaletten hela tiden också. Han kanske aldrig hinner känna att han är kissnödig.


Nåja.


Med rycket så går det faktiskt rätt så bra! Jag har röjt undan en massa, fixat i köket, slängt skräp, kört diskmaskinen och dammsugit en del. Mest har jag faktiskt fått gjort i datarummet. Här är det en markant skillnad! Det ska bli kul att se vad Tommy säger när han kommer hem från fisket. En massa junk har blivit förvisat till källaren, vilket frigjorde en hel del yta. Nu ska man bara utnyttja ytan till bästa sätt också.


Vad jag verkligen skulle behöva göra är att organisera garderoberna. Där ser det alltid förjävligt ut, tycker jag. Men först och främst måste jag pausa i städandet (eh, det har jag förstås redan gjort eftersom jag skriver här) och börja med maten. Hungern gör sig påmind.


Operation "Konsert i Tyskland" går däremot inte alls bra. Tommy vill inte alls vara med på noterna och tycker att jag ska vänta tills Edguy kommer till Sverige nästa gång istället. :'(

Av rikku - 9 oktober 2011 10:30

Idag gör vi ett nytt litet försök med att få Lukas blöjfri. När vi bytte morgonblöjan på honom så struntade vi helt enkelt i att sätta på en ny. Vi har pratat med honom om att han måste säga till när han behöver kissa eller bajsa, vi har ställt fram pottan i vardagsrummet så att han kan sätta sig själv om han skulle vilja det.


Så nu är det bara att hålla tummarna för att han faktiskt säger till och att inga olyckor sker. Sker det en olycka så må det ju vara hänt, men då hoppas vi att den inte händer någonstans där det är svårt att göra rent. ;P


Det börjar faktiskt bli dags för honom att skippa blöjan. Han är 2.5 år och han kan faktiskt bestämma om han ska kissa eller inte. Sätter vi honom på toaletten så kissar han ju. Vi måste helt enkelt ägna det här lite mer uppmärksamhet så han kan slippa blöjor framöver.


I övrigt ska vi försöka få den här dagen att gå i röjningens tecken. Det är så mycket som bara blir liggande och inte blir gjort av med. Men gör man ett ryck så går det fort. Det svåra är bara att få till själva rycket.


Ibland är man så omotiverad.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards