Thorn without a rose

Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av rikku - 28 oktober 2011 20:07

Jaha. Så långt gick det, alltså. Med två arbetsdagar kvar på månaden så blir Vanja sjuk. Kom hem från förskolan med feber igår, så det var ju bara att börja ringa runt (nåja, mest blev det smsande) och meddela alla ställen att jag skulle vara hemma nästa dag. Som tur var så ordnade det sig rätt fort med en ersättare till jobbet, så det var ju ett problem mindre. Mindre kul var det ju att gå in på FK och anmäla vård av sjukt barn, när jag fortfarande inte har fått pengarna för de senaste två gångerna. Men jag får trösta mig med att pengarna kommer ju någon gång i alla fall och sålänge det inte är panik med att få dem så gör det ju inget. Då blir det nästan som en bonus när de väl dyker upp.


Dagen har gått relativt bra i alla fall. Barnen var ganska trötta och hängiga på morgonen så de orkade inte ens bråka med varandra. Klockan åtta stack jag ner till tvättstugan och körde igång tvätten. Skulle jag ändå vara hemma kunde jag ju lika gärna göra något vettigt med dagen och det fanns en tvättid ledig på morgonen så det var bara att köra. Efter att jag hade tvättat så tog jag itu med lite andra grejer. Jag började i köket som såg ut som fan, främst för att vi inte hade diskat dagen innan. En full maskin senare fanns det fortfarande disk kvar på bänken, så det var ju bara att ställa sig och diska resten för hand. Nå, det tog inte alltför lång tid. Med disken borta så såg man hur smutsig diskbänken var så det blev nästa projekt, tillsammans med spisen. Fem minuter senare såg allt mycket fräschare ut, så jag gick vidare i lägenheten.


Toaletterna fick bli nästa offer för mitt utslag av städmani. Att skrubba toaletterna tog nolltid, men handfatet i badrummet var en större utmaning. Vi har haft problem med att vattnet inte rinner undan som det ska, så ambitiös som jag var så började jag skruva isär vattenlåset och göra rent där. Till min förvåning så var det inte så jävligt i vattenlåset, vilket jag tyckte att det borde ha varit, men efter lite undersökande så upptäckte jag att det var strax nedanför silen som det var igengeggat. Så ett par tops senare var gegget borta och vattnet flödade fritt.


Se där ja.


Så mycket mer än så blev det inte gjort här hemma. Jo, jag lagade mat förstås och den här gången ställde jag in disken direkt i diskmaskinen så det ser fortfarande snyggt ut i köket.


Imorgon är det lördag och ingen övertid. :( Så vi får väl se vad det blir gjort här hemma. Vi har en sjujävla massa tvätt att vika, så vi får väl se om det blir helgens projekt.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards