Thorn without a rose

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av rikku - 29 oktober 2011 21:53

Någon gillar att skoja. Synd bara för dem att skojet inte är helt uppenbart. (Se http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13858455.ab exempelvis).


Jag hade kunnat upplysa Rix FM om att den där lilla texten längst ner läser man inte. Det står alltid reklam därnere på såna lappar.


    

Av rikku - 29 oktober 2011 19:18

Fy, för den här dagen! Alltså, egentligen har den inte varit så hemsk. Egentligen. Jag menar, det hade kunnat vara mycket värre. Sen så ärligt talat så är det nog mest eftermiddagen som har varit förjävlig och byggt på allting så att det känns som att hela dagen varit förjäklig.


Middagen var.. inte kul. Tommy var inte hemma eftersom han gick upp klockan fem imorses för att åka och fiska, så jag var ensam med barnen. De gjorde i princip allt utom att äta, kändes det som. Det tog mer än en timme att bli klar med maten, och då MATADE jag båda barnen på slutet, bara för att jag var så trött på att sitta och vänta på att de skulle äta själva.


Sen generellt över hela dagen har jag varit tvungen att säga allting 4-5 gånger innan barnen reagerar på att jag pratar med dem överhuvudtaget.


Nej, det har inte varit roligt idag.


Men en hel del har blivit gjort i alla fall, även idag. Jag har dammsugit kök, hall och vardagsrum. Barnen har hjälpt till att plocka undan alla leksaker från vardagsrummet (ja, de HAR faktiskt hjälpt till också under dagen.. allt har inte varit dåligt, även om det kanske låter så) och jag har fixat med disk och mat (som alltid) och sorterat och vikt ihop all tvätt. Så nu ligger kläderna faktiskt i garderoberna istället för fåtöljen. Det är ju framsteg.


Imorgon måste jag försöka städa upp barnens rum. Som alltid så har de lyckats stöka ner rummet så det knappt går att gå därinne ens. Jag funderar på om vi ska slänga ner ännu mer leksaker i källaren, men samtidigt så är det ju inte så kul för barnen att bara ha pyttelite leksaker att välja på. (Just nu har de miljarder att välja på känns det som).


Men allvarligt. Något måste vi göra åt förvaringen av leksakerna. Jag ska nog beställa lite lådor från Coolstuff.se eller nåt för så som vi har det fungerar inte. Hälften av grejerna får inte plats i de lådor och hinkar vi har i dagsläget om man inte verkligen sitter och minutiöst sorterar leksakerna och det kan man inte räkna med att barnen ska klara av.


Utöver detta så sitter jag och är allmänt irriterad över datorn som håller på och jobbar sig. Ofta när jag går in på Firefox så hänger sig allting och när jag försöker öppna en flik så står det bara och tuggar och så får man starta om. Ibland funkar det efter en omstart, ibland inte. Ibland startar jag om hela datorn utan att det hjälper och det är bara så frustrerande. Tommy påstår att det beror på att jag har "så många" flikar öppna samtidigt (många = 3-4 oftast). Nå, om det inte är meningen att man ska kunna ha flera flikar öppna samtidigt, varför har de skapat dem då? Känns ju meningslöst om jag inte ska kunna surfa på det jag vill med flikarna, utan tvingas stänga ner forum, Facebook och blogg så fort jag vill titta på något eller läsa något.


Nej, usch och blä. Jag är nog bara allmänt sur idag.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards