Thorn without a rose

Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av rikku - 31 oktober 2011 08:44

Jaha. Det var ju som själva fan. Klart att barnen är sjuka fortfarande. Nu har de fått höstblåsor. Det började ju i torsdags med att Vanja hade feber när hon kom hem från förskolan. På fredagen, eller om det var lördagen, så fick hon lite röda prickar runt munnen. Inget ovanligt, det får hon ganska ofta efter att hon har ätit. Men igår fick även Lukas röda prickar runt munnen. Hm. Nu blev det lite mer skumt. Han brukar inte ha prickar runt munnen.


Sen var det dags att sova. Men hurra, vad bra det gick. Lukas sprang upp hela tiden. Han vaknade och satt i sängen och grät och jag sprang som en jojo hela natten. Huff, vad jobbigt, men så är han ju ibland också.


Det blir morgon. Vi går upp och ska äta frukost. Vid frukostbordet noterar jag att Lukas även har en prick vid ögat. Nej, men ser man på, är han inte lite röd vid öronen också? Och ser inte hans händer lite väl flammiga ut? Gah! Tar telefonen och ringer 1177 och hoppas innerligt att det inte är vattenkoppor. Tanten i luren trodde inte på det på mina beskrivningar. Hon trodde det kunde vara svinkoppor och i så fall skulle vi få hålla hemma barnen från förskolan i en vecka. Minst.


Suck.. Ringer förskolan och frågar om de har några sjukdomar som löper amok just nu. "Jodå", svarar Förskollärare Sara. "Vi har höstblåsor". "Jaha", svarar jag, "vad är det då?" "Jo, det är små röda prickar som sätter sig främst i ansiktet och på händer och fötter". "Tack så mycket", svarar jag, "då har mina barn också fått det".


Som tur är så går det här över ganska fort, enligt Förskollärare Sara. Hon tyckte att jag skulle hålla barnen hemma idag, och så får vi se imorgon hur deras blåsor ser ut.


Så här ser de ut idag:


       

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards