Thorn without a rose

Alla inlägg den 5 december 2011

Av rikku - 5 december 2011 16:49

Enligt en artikel i Aftonbladet så ska Röda Korset utreda krigsspel för att se om de följer Genèvekonventionen. Det är tydligen ett problem att folk avrättar virtuella människor i påhittade spel. Nu nämndes inte just spelet som jag för närvarande spelar i artikeln, men om man tillämpar idén på mitt spel så blir jag helt plötsligt en förbrytare.


I Skyrim, som jag spelar, så har jag begått brott. Inte många, visserligen, eftersom jag alltid försöker hålla mig på rätt sida av lagen, och jag har aldrig åkt fast heller. Men ändå. Jag har stulit en flaska öl. Jag har avrättat en person, (en Khajiit visserligen, så tekniskt sett var det inte en människa så räknas det då som mord?). Jag har överfallit en vapentransport och beslagtagit vapnen och pengarna (=jag är en terrorist). Jag stödjer rebellerna och försöker krossa Imperiet. Jag har, mot min vilja visserligen, dödat en präst. Jag ska snart begå inbrott och stjäla en gudsstaty.


Detta är bara några av de brott jag har begått och många fler kommer jag att begå. Hur mycket jag än försöker göra det rätta så är det rätta ibland på fel sida om lagen och ibland har man inte så mycket annat val. Ska polisen börja utreda dessa brott, så som Röda Korset utreder krigsspelen? Vilket straff kan man få för att döda en varelse som är hälften människa och hälften katt? Får jag straffreduktion för att jag själv inte är människa (i spelet)?


Nej, det här var nog bland det löjligaste jag har läst på länge och jag tycker ändå att det står löjliga saker i tidningarna hela tiden. *suck*

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards