Thorn without a rose

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av rikku - 23 januari 2012 10:08

Nacken knäckte till när jag satte mig vid datorn och aj, vad ont det gör nu på vänster sida. :/ Sitter jag still känns det som vanligt, men försöker jag vrida huvudet åt vänster så hugger det. Rejält. Aj. Vad skulle det vara bra för? :(


Aja. Jag har ringt runt en massa idag efter att ha lämnat barnen på förskolan. Först ringde jag BVC eftersom jag oroar mig en del för Lukas tår. Naglarna spricker och är alldeles sönderflagade. Även huden på tårna flagar och jag begriper inte varför. De hade inget svar på vad det kunde vara, men ville gärna titta på honom. Det fanns ingen bra tid den här veckan, men det är ju inget akut, så jag ska dit med honom om två veckor istället. Får se om de hittar orsaken till hans trasiga naglar.


Efter BVC ringde jag polisen för att fråga om mitt pass, men det var inget svar hos Passcentralen. Jag fick direktnumret dit och skulle prova att ringa senare, (vilket jag också gjorde, men fick inget svar då heller). Typiskt nog så fick jag sms ganska snart därpå om att mitt pass var klart för hämtning. *doh* Kunde de inte skickat det smset liiite tidigare så jag slapp ringa runt till polisen och Passcentralen och ta upp deras (och min) tid? Nåja, nu är det klart i alla fall, så jag hämtar väl ut det imorgon då.


Därefter ringde jag till kontoret för att kolla att de har fixat en ersättare för mig den tredje när jag ska vara ledig. Någon specifik person hade de inte fixat, alla de vanliga var upptagna, men vi kom överens om att de kunde skicka ut någon redan på torsdagen för upplärning, så vi har någon som kan i alla fall en eller ett par balanser. Check.


Ticket stod härnäst på telefonlistan, så jag ringde upp dem och kollade det här med flygbiljetterna. I bekräftelsemailet står det ju dels att "Flygbiljetterna skickas separat" och längre ner "De flygbiljetter du har beställt är elektroniska". Lite motsägelsefullt, tycker jag, men nu fick jag svar på hur det funkar i alla fall. Vi ska helt enkelt hämta ut dem i en automat på flygplatsen så får vi boardingkorten direkt i handen. Kunde de inte bara skrivit det, undrar jag?


Nästa steg är att maila biljettförsäljaren för konsertbiljetterna. Jag oroar mig lite över det också och är inte helt säker på att jag har förstått informationen i mailet. Då är det bättre att fråga en extra gång och bli säker.


I övrigt har jag ägnat datortiden åt att byta lösenord på alla möjliga ställen. Jag har ju haft samma lösenord på de flesta platser i 10-15 år, så det är nog dags att byta, känner jag.


Igår var jag iväg till Elgiganten för att titta på telefonen jag var intresserad av och nu är jag verkligen osäker på vad jag vill. Recensionerna för telefonen var inte lysande och försäljaren var inte heller så där jätteentusiastisk över telefonen. Hon upprepade flera gånger att "ja, den är ju inte dålig, jag har ju inte hört något negativt om den, men.. man får ju vad man betalar för" = "det här är en skittelefon, den kommer gå sönder". Det är i alla fall vad mina öron översatte det till. :/


Istället tittade vi på några andra telefoner. Naturligtvis är de MYCKET dyrare. (Jäkla försäljare). Den ena, en Samsung, går bort direkt eftersom jag i så fall måste köpa ett nytt headset då mitt inte kommer fungera till den. Den andra var en annan Sony Ericsson. Alltså.. den är säkert jättebra, det tvivlar jag inte en sekund på. Den är snabb, den kan spela massvis med musik (har fått bra recensioner för musikkvalitén också) och har bra förinställda musikprogram.


Men den är också en smartphone.


Det betyder att jag kan göra en massa saker på den som jag inte kan med min nuvarande. Visst, jättebra, och jag kommer säkert börja använda funktionerna också och tycka att det är jättekul.


Men har jag verkligen behov av en sådan telefon? Är det värt pengarna? Den är nästan en tusenlapp dyrare än vad jag hade tänkt mig lägga på en ny telefon. Är det försvarbart att köpa en så dyr telefon?


Åh, jag känner mig verkligen vankelmodig nu. :/


What to do, what to do?

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards