Thorn without a rose

Alla inlägg den 27 februari 2012

Av rikku - 27 februari 2012 11:36

Nu. Är. Jag. Riktigt. Trött. På. Det. Här.


Det är fjärde gången jag ringer till KLM angående vår inställda Londonresa. Det har gått mer än tre veckor nu. Gissningsvis lär det gå minst lika lång tid till innan någon behagar lyfta på arslet och jobba på det där stället. >| Det är fucking OMÖJLIGT att få svar därifrån! Det är bara samma svar varje gång, svar som säger absolut ingenting. De är bara konstruerade för att hålla de som ringer lugna.


"Vi ber om ursäkt för att det tar så lång tid, vi har så mycket att göra, vi förstår att det är jobbigt och frustrerande och någon tittar på ditt ärende redan, men jag skickar ett mail till agenten om att du har ringt och vill ha svar så snart som möjligt".


Hur snart då? Naturligtvis omöjligt för dem att svara på. Idag? Denna vecka? Inom två veckor? Detta ÅR? Oh, det går inte att svara på, och de är såååå ledsna och ber såååå mycket om ursäkt.


Vad fan, sluta be om ursäkt och börja jobba istället! Skicka det där jävla pappret jag behöver till försäkringsbolaget, till en början med. Hur jävla svårt kan det vara?

Av rikku - 27 februari 2012 10:20

Jaha. Ungarna är sjuka igen. Okej, de har ändå klarat det nya året ganska bra, men nu är det alltså dags. Tommy fick vara hemma med dem förra veckan och de har inte blivit bättre, snarare tvärtom, under helgen så att skicka dem till förskolan är inte ens att tänka på. Jag sitter just nu och väntar på att vårdcentralen ska ringa upp så vi kan få boka en tid och komma in till tant/farbror doktor och få reda på vad det är för fel och vad de behöver för medicin. Vi testade att köpa receptfri hostmedicin, men jag har märkt av exakt noll förbättring sen de började ta den. Nå, ska man vara ärlig så är det nästan bara Vanja som tar medicinen. Lukas totalvägrar. Han "vill inte ha medicin", inte ens någon som smakar så bra som den här gör (mmm.. lakrits!). Vi har lyckats få i honom ett par gånger, men det är en hopplös kamp.


Så idag har jag ägnat hela morgonen åt att sitta i telefon, och jag är inte klar än. Jag har hittills ringt bemanningsföretaget (för att dubbelkolla att de hade fått mitt meddelande som jag skickade redan igår), jag har anmält vab på fk, jag har ringt förskolan, jag har ringt vårdcentralen, jag har ringt Comhem (vi har ju beställt nya abonnemang och det har varit lite oklarheter) och jag ska ringa till det #(/&%#"#=)"!!=)(#%¤ flygbolaget som FORTFARANDE INTE HAR HÖRT AV SIG!


Men först måste jag vänta på att vårdcentralen ska ringa upp. Får se om vi kan få en läkartid ganska snart, det vore det bästa. Men därefter.. därefter ska jag banne mig ringa upp KLM och skälla på dem. Jag menar, vad fan sysslar de med? Det har gått mer än tre veckor, snart fyra, och jag har fått ringa och ringa och ringa och INGEN har hört av sig tillbaka till mig. Jag har INTE fått intyget jag behöver ha till Folksam så vi kan få ut några pengar på försäkringen. Det spelar ingen roll vad de har för arbetsbörda, det tar INTE fyra veckor att skicka ett MAIL! Det tar inte ens fyra veckor att skicka ett BREV! Vad använder de egentligen? Ponnyexpressen?


Kan jag SNÄLLA få prata med en svensk operatör den här gången så vi slipper ägna halva tiden åt att räkna ut vad sjutton den andre sa?

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards