Thorn without a rose

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av rikku - 4 mars 2012 15:53

Okej, jag hade tänkt skriva något helt annat här, men när jag öppnade mailen så fick allt annat vänta, helt enkelt.


Jag har fått mail. Okej, inget ovanligt i det, det kommer ju lite nu och då, mest dagligen, men ändå. Oftast är det notifikationer om att det har hänt något på ena eller andra sidan som jag är medlem på. Det var inte det här. Det här var ett mail riktigt till mig, personligen. Och utan att vara skräppost, bör tilläggas.


Det var ett mail med ett jobberbjudande. Eller det var att ta i, kanske. Det var från ett rekryteringsföretag som tyckte att de var intresserade av mig för en specifik tjänst. En länk till nämnda tjänst var inlagd också, så jag kunde läsa lite mer om just det jobbet och sen höra av mig om jag var intresserad.


Okej, jättetrevligt och jättegulligt och allt det där. Bortsett från att jag inte söker jobb just nu, vilket de omöjligt kan veta eftersom jag är registrerad på en massa jobbsökarsiter (för säkerhets skull så har jag inte plockat bort mina profiler. Man vet ju aldrig när man behöver använda tjänsten igen), men om man bortser från det faktumet så återstår en fråga för mig. En ganska stor fråga, som får mig att ifrågasätta dels äktheten i mailet och dels kompetensen hos den som har skrivit det.


Här vill jag också flika in att jag ALDRIG ljuger om mina kompetenser. Jag säger aldrig att jag kan något om jag inte verkligen kan det. Snarare tvärtom, jag kan undanhålla saker om jag känner mig osäker på att kunna bevisa det eller tycker att jag kanske inte kan särskilt mycket så det inte är värt att nämna det.


Nå, med det sagt så undrar jag hur människan tänkte som skickade detta mail till mig. Tjänsten som var aktuell var som "Citrixtekniker". Bara ordet "tekniker" får mig att tänka "nej, det här stämmer inte in på mig". "Citrix" har jag aldrig hört talas om, men jag förstår av annonsen att det har något med datorer och IT att göra. Antagligen något program eller sådant. Slår vad om att min gamle klasskompis Bjurre vet exakt vad det är, men själv har jag ingen aning. Så här står det bland annat i beskrivningen:

"Det handlar om att säkerställa och leverera daglig drift och teknisk utveckling av miljö innehållande bl a AD, VMware, Citrix, datalagring/backupsystem, data kommunikation, PC’s samt databaser - SQL och Oracle."


Wooot?! liksom. HUR kan de få det till att JAG skulle vara intressant för den här tjänsten? Okej, jag använder datorn varje dag, men någon som kör bil varje dag är inte lämpad som bilmekaniker. Jag vet väl en del om olika program, Word, Excel etc och VISST, jag har använt SQL (länge sedan, men ändå, jag vill bara nämna det) men detta gör mig INTE lämpad för detta arbete! Sure, det går väl att lära sig, men då är ju hela världen lämpad för jobbet i så fall.


Nä, tänk om och tänk rätt, du som skickade denna intresseanmälan till mig.


Men visst var det trevligt att få mail om att man var eftersökt. Synd bara att det inte var just MIG de sökte. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards