Thorn without a rose

Alla inlägg den 24 mars 2012

Av rikku - 24 mars 2012 15:39

Okej, okej, jag vet, jag skriver för sällan. I know that. Jag SKA försöka bättra mig, men oftast blir det, som nu, att jag skriver när det är något jag är irriterad eller upprörd över.


Så vad är jag upprörd över då?


Jo, igår var det en diskussion på forumet om någon ny typ av farthinder i form av en lucka som faller ner och blottar en kant som smäller till i däcken om man kör för fort. Denna fallucka upprörde många som menade på att det var inget mer än en dödsfälla. Det lustiga är att den där falluckan BARA kommer påverka de som inte håller hastighetsbegränsningarna, så de som är oroliga för att däcken ska gå sönder kan ju bara.. ja, jag vet inte, vad sägs om att hålla hastigheten? Men det är väl för mycket begärt.


Diskussionen utvecklade sig till att mer eller mindre handla om att det där med att hålla farten är inte så jäkla noga och man ska istället använda sitt sunda förnuft så går det bra ändå.


Och det är det här som gör mig så upprörd.


Hur jävla svårt är det att hålla den högsta hastighet som är tillåten? VARFÖR är det så svårt för folk att hålla sig till det som är lagligt? I alla diskussioner som förs, både på nätet och IRL, så framgår det tydligt att gemene man anser att det är okej att köra för fort. Inte hur mycket för fort som helst, men 10-20-30 km/tim över tillåten hastighet anses vara acceptabelt, och polisen borde ägna sig åt viktigare saker än att ge folk böter för att de kör för fort.


Den här attityden driver mig till vansinne. Folk anser att de själva är bättre på att avgöra hur fort man kan och inte kan köra. De anser att det inte är farligt, det de håller på med. De är ju gubevars bättre bedömare än genomsnittet och naturligtvis kör de ju som gudar.


Att de ens tillåts ha körkort..


Överlag har folk alldeles för dålig respekt för hastigheter och det är inte konstigt att det sker så mycket olyckor som det gör. Faktum är att jag är förvånad över att folk inte kraschar sina bilar oftare eftersom de kör som idioter..

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards