Thorn without a rose

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av rikku - 2 maj 2012 11:53

Ja, här händer det inte mycket. På bloggen, alltså. I övrigt så händer det väl en hel del men bloggen har blivit försummad. Jag kan inte ens skylla på att jag inte hinner sitta vid datorn, för det gör jag. Jag bara gör annat än bloggar.


Till exempel så har jag äntligen installerat Skyrim igen. Tommy råkade ju formatera bort det så jag har inte spelat på länge. Men nu är spelet installerat igen och jag spelar för fullt. Mamma spelar också, så ibland sitter vi över Skype och spelar "tillsammans". Alltså, vi gör samma quester samtidigt och sådant och det är faktiskt riktigt roligt. Det den ena missar kanske den andra snappar upp och vi hjälper varandra att loota alla kistor och hitta allt av värde.


Igår var det första maj. Jag och barnen åkte in till stan tillsammans med Tommys mamma och hennes väninna och så gick vi demonstrationståg tillsammans. Vi gick i Vänsterpartiets tåg. Det var rätt mycket folk och väldigt trevlig stämning. Solen sken och det gassade på. Till och från kändes det nästan lite för varmt. Som tur var så köpte jag en dricka innan tåget avgick så barnen fick lite att dricka i sommarvärmen. Barnen var jätteduktiga! Jag hade med barnvagnen, men ingen ville åka utan de gick och traskade på. Jag fick lyfta upp Lukas och bära honom vid två tillfällen för hans små ben orkade inte riktigt med (men i vagnen ville han absolut inte sitta!) men i övrigt så gick de hela vägen. Jätteduktiga var de.


När vi åkte hem så stannade vi till vid Willys och köpte glass. Det tyckte jag att vi förtjänade allihop. :)


Tommy och hans storebror var inte med inne i stan. De var ute på havet med båten och fiskade. Tre torskar kom de hem med. Tydligen hade de slängt tillbaka ett 20-tal andra torskar som var för små, så de hade haft fullt upp och haft riktigt roligt, de också.


På jobbet knallar det och går. Vi har fullt upp och det är väl ett tiotal nya bemanning på vardera skift. Jag har inte hört något om anställning än (senast jag frågade hade företaget precis utfärdat anställningsstopp) men det är bara att jobba på och hoppas på det bästa. Förhoppningsvis får barnen vara friska nu så man kan få en full månadslön igen. De har ju varit sjuka så otroligt mycket under våren. De senaste tre lönerna har varit ett antal tusenlappar mindre än vanligt och det är klart att det känns. Nåja, det skulle väl kännas mindre om inte jag var så fast besluten att amortera bort billånet, men det är faktiskt högprioriterat här. När jag loggade in på banken idag blev jag väldigt nöjd med att se att lånet är nere på 55 000. Om ett halvår bör det vara helt borta. Det känns bra. Väldigt bra, till och med. Då kommer vi ha en ny bil utan lån på. :) Och så kan vi ju börja spara också.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards