Thorn without a rose

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av rikku - 9 juli 2012 09:40

Äntligen känns det som att semestern har kommit igång på riktigt! Solen skiner, det är varmt och skönt ute och vi är lediga. Igår var verkligen en toppendag, precis som jag skrev i förra inlägget. Vi gick ut på förmiddagen, jag och barnen. Då var det ännu inte soligt och när jag var ute på balkongen för att känna av temperaturen så blåste det väldigt kallt, så jag bestämde att vi skulle ha långbyxor på oss. Barnen hade även långärmat, men jackor struntade vi i. När vi sedan kom ut så visade det sig att A) det knappt blåste alls på gården och B) solen bestämde sig för att komma fram. Helt plötsligt blev det ju jättevarmt! Det slutade med att vi fick byta om allihop till slut. :)


När vi var ute så bestämde vi oss för att fråga om svägerskan och barnens kusiner ville komma ut, och det ville de ju. Det var väldigt trevligt.


Vanja hade med sig sin cykel och Lukas hade med sig sin boll. Precis som jag skrev igår så lärde sig Vanja helt plötsligt att cykla! Jag var så stolt! Sedan ville Vanja och Wille gå en promenad. Mja, själva fick de ju inte gå iväg, så stora är de inte, men Piia hade inget emot att ta en promenad, så vi traskade iväg på en promenad, Piia, jag och alla fyra barnen. Nå, det tog lite tid för att att komma iväg, faktiskt, för det var helt plötsligt mycket som skulle göras innan vi gick. Lukas hade gått in, så jag gick och frågade om han ville följa med, vilket han ville. Sen skulle Vanja ställa in sin cykel och lägga upp sin docka och jag skulle hämta vattenflaskor till barnen, Piia skulle hämta ut barnvagnen, Wille behövde gå på toaletten och så vidare, och så vidare. Men till slut kom vi iväg i alla fall!


Lukas hade pratat mycket om att han ville gå i skogen som vi har tvärs över vägen, så vi tog den vägen. Det var en riktigt mysig stig vi gick på och vi hittade ett toppenställe att ha picknick och grillning på! Dit måste vi gå igen nån gång. Lukas lyckades ramla på vägen (han sprang i en nerförsbacke och ramlade. Aj. :/) och skrapade upp knät, men det gick bra ändå. När vi kom ut ur skogen (just ja, vi hittade blåbär där inne också! Mums!) så passerade vi en tjej som sålde jordgubbar. Åh, så gott! Men vi hade inga kontanter. :/ Vi får återkomma någon annan dag dit också. Men bara en liten bit bort så hittade vi ett fik som tydligen var nyöppnat. DÄR kunde man betala med kort, så vi spontanfikade och hade jättemysigt. :) Dyrt som sjutton eftersom det var ett fik, men wtf, det är semester! Då får man unna sig saker. :)


På den tråkigare sidan så lyckades Wille ramla där också, precis som Lukas gjort tidigare, och slog sig på knät och handen, så istället för att gå vidare så gick vi hemåt.


Men trots de två små missödena så var det på det hela taget en riktigt, riktigt bra dag.


Idag ser ut att bli en riktigt fin dag också, men jag kan inte vara ute med barnen eftersom jag ska in till stan och träffa en av mina bästa vänner, Åsa. :) Men förhoppningsvis går de ut med Tommy i solskenet istället så får Vanja cykla mer. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards