Thorn without a rose

Alla inlägg den 4 september 2012

Av rikku - 4 september 2012 23:00

Tre timmar kvar av den här arbetsdagen. Antagligen jobbar jag för mycket den här sista veckan. Jag är trött och hängig, men det är sista chansen för mig att dra in lite extra pengar och det lär väl behövas nu när jag ska gå på föräldraledighet.

Från och med lördag får jag ändå vila. Det gäller bara att hänga i tills dess.

Av rikku - 4 september 2012 14:48

Jaha, då har man varit på infomöte med bemanningsföretaget angående nedtaktningen som Volvo står inför. Det är många som ska bort och även om jag personligen inte kommer drabbas, i alla fall inte förrän tidigast om 1.5 år, så tyckte jag ändå att det var viktigt att gå dit och hålla sig uppdaterad om vad som händer.

Mycket är ju fortfarande osäkert, men de siffror som de har IDAG är att 285 uppdrag ska bort. Utav de 285 så kommer ungefär 200 vara visstidsanställda och runt 100 tillsvidareanställda. Det är naturligtvis mycket folk och så många kan inte bemanningsföretaget hitta nya uppdrag till, det förstår man ju. Nå, JAG förstår det i alla fall. Vissa på mötet var väldigt sura och griniga (antagligen för att de vet att de får sluta, men ändå..) och kom med helt absurda frågor, eller rättare sagt anklagelser. En kille ifrågasatte vad som var meningen med att vara fast anställd överhuvudtaget, man blev ju bara utslängd ändå.

Nå, antagligen var det rädslan och uppgivenheten som talade, men jag blev faktiskt lite irriterad.

Hur som helst. Bemanningsföretaget skulle börja ringa runt imorgon och informera de berörda, så i slutet av veckan hoppades de ha hunnit med alla.

Det är tråkigt med uppsägningar, men man vet aldrig, det kan ju vända fort så de behöver mer folk igen. Vi får hoppas på det.

Av rikku - 4 september 2012 00:56

Ja, klockan har ju passerat midnatt, så då kan vi gratulera nästa födelsedagsbarn. Grattis Nejra på sexårsdagen! :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards