Thorn without a rose

Alla inlägg den 14 september 2012

Av rikku - 14 september 2012 13:10

Nu har det varit tyst här på bloggen ett tag. Det beror helt enkelt på att jag har haft besök av min mamma i en vecka och då har man inte så mycket tid att sitta vid datorn. Den tid vi har suttit vid datorerna har vi spelat Diablo tillsammans och det genererar ju inga inlägg. :)


Så. Det har naturligtvis hänt en del. I fredags gjorde jag min sista arbetsdag på evigheter. Det kändes skönt och samtidigt skumt. Jag vet ju varken när jag kommer tillbaka igen eller om jag hamnar på samma ställe igen. Det kan lika gärna bli så att jag hamnar på en helt annan avdelning med totalt nytt folk, eller rentav ett helt annat företag! Men det är inget jag ska oroa mig för redan nu. Nu ska jag ta det lugnt och förbereda inför bebisen och sen får man ta det andra när det blir dags och det ligger ju omkring ett och ett halvt år fram i tiden.


Mamma och jag har pysslat en del här hemma. Tvättberget är borta för den här gången och två gånger har vi bakat bröd (som redan är slut eftersom jag bara har gjort på ett paket jäst åt gången). Idag, innan mamma skulle åka hem, så monterade vi ner vår gamla tv-bänk, för den skulle mamma ha med sig hem. Skönt, då blev vi av med den. Den har ju stått här och tagit en massa plats rätt så länge. Nu ser det nästan lite tomt ut här i datarummet. :) Men den platsen har jag tänkt fylla upp med en byrå till bebisens kläder. Just nu har jag gömt undan bebiskläderna i skåpet under skötbordet, men där kan de ju inte ligga sen. När bebisen har kommit så ska ju blöjor, tvättlappar och sådant ligga där istället. Men som tillfällig lösning duger det ju.


Ikväll måste jag städa upp lite mer också, för imorgon kommer det folk hit och hälsar på eftersom jag fyller år på söndag.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards