Thorn without a rose

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av rikku - 18 oktober 2012 12:53

Ja, den här veckan har det varit ganska tyst från mig på bloggen. Det beror inte på att jag inte har haft något att skriva om, snarare tvärtom. Men det tar vi en annan gång.


Igår var jag på MVC för kontroll igen. Det börjar äntligen bli tätare mellan besöken, men det är väl så dags nu. Det är ju bara tre veckor kvar tills bebisen ska komma. Den kan komma redan nästa vecka om det skulle vara så. (Tommy blev lite skärrad när jag påpekade det. "Om en vecka" låter så mycket närmre än "10:e november". Vilket det ju också är, men 10:e november låter lååångt bort. Det är ju inte ens den här månaden, liksom.) Hur som helst så var jag ju på kontroll då. "Min" barnmorska var dock inte där, hon var hemma och var sjuk. Det blir andra gången som jag får träffa någon annan än min ordinarie barnmorska. Med tanke på hur få gånger jag har varit där så är det ganska hög andel. Men jag bryr mig inte så mycket om det. Känns som att de inte bryr sig så mycket om mig ändå och det är väl tur att det är tredje barnet och inte första.


Jag fick ta ett stick i fingret och kolla blodsocker och blodvärde samt kolla blodtrycket. Allt såg bra ut, förutom att järnet var på en nivå som var "lite åt det låga hållet", så det gjorde inget om jag tog lite extra järn. Inga problem, det kan jag lätt göra. Men som vanligt så var det förstås inget att oroa sig för. (Jag vet inte hur många gånger man har fått höra det där! Det är nästan så att man kan tro att det värsta som kan hända i en graviditet är att mamman oroar sig.) När proverna var tagna så var det mätning av magen som gällde. Förra (ordinarie) gången hade ju kurvan planat ut lite, det var därför jag fick gå på en extramätning förra veckan, men nu hade den stuckit uppåt lite grann, så det såg bara bra ut. Den vikarierande barnmorskan kollade även position på bebisen och konstaterade att bebben låg med huvudet neråt, fötterna åt vänster och rumpan åt höger och huvudet hade dessutom fixerat sig. Så nu är det väl egentligen bara att vänta på att bebben ska komma ut. Den ligger i startposition och väntar bara på "gå!".


Vi är väl i princip redo här hemma också. Jag ska bara packa klart det sista i BB-väskan och så måste vi köpa ett paket blöjor, sen är det klart. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards