Thorn without a rose

Alla inlägg den 26 oktober 2012

Av rikku - 26 oktober 2012 12:55

Då har vi varit iväg till Vårdcentralen där Lukas fick lämna urinprov och blodprov. Så duktig han var! Han sa inte ens "aj" när de stack honom, och han som var så rädd för blodprover annars. Han satt helt stilla och lät dem ta alla prover de behövde och när han skulle lämna urinprov så kissade han så duktigt i muggen. Sådant måste ju belönas, så nu sitter barnen och mumsar på varsin jordgubbsglass. :)

De preliminära proverna visade ingenting, allt såg jättebra ut, men urinprovet ska ju iväg på odling, så på tisdag får vi träffa doktorn och hoppas att hen har svar på varför Lukas måste kissa så ofta. Dock var det skönt att höra att inget i proverna tydde på diabetes, så det var jätteskönt att höra.

Av rikku - 26 oktober 2012 11:05

Det har varit lite upp och ner med Lukas kisseri. Han är ju blöjfri sedan länge, länge, typ sedan 1.5-2 år tillbaka. Men det är ofta vi får hem nedkissade kläder från förskolan, det är ofta han råkar kissa över ringen när han sitter på toaletten och väldigt ofta kommer han på för sent att han behöver gå på toaletten. Men utöver detta så händer det dessutom att han behöver kissa otroligt ofta, ibland upp till 3-4 gånger på en halvtimme. Varje natt måste han gå upp för att kissa. I natt var det extremt mycket, ungefär en gång i timmen var han uppe och sprang på toaletten. Dels är det här naturligtvis jobbigt för mig som måste springa upp varje gång och hjälpa honom, men även för Lukas som aldrig får sova en hel natt.


Jag har även lagt märke till att flera gånger när han behöver springa och kissa så där ofta, och det syns tydligast när han kissar i pottan, det är att hans kiss är helt genomskinligt. Det hade lika gärna kunnat vara vatten. Men det kommer ju kiss varje gång, så han behöver ju gå på toaletten.


Nu tog jag och ringde om Lukas kissande idag. Det kan ju inte vara som det ska att han ska behöva springa så ofta. Först ringde jag BVC. Det finns fem sköterskor där som har telefontid mellan 9-10. Inte på ett enda nummer fanns det någon som svarade! Vad fan..? Jaja, skit samma, tänkte jag och ringde 1177 istället. Sköterskan jag pratade med där tyckte att det lät oroande och uppmanade mig att ringa till vårdcentralen direkt och beställa en tid hos farbror doktorn. Hon pratade om att det kunde vara diabetes och allt möjligt. O_o Usch! Det får vi verkligen inte hoppas.


Så jag ringde vårdcentralen direkt och fick en telefontid 10.10 Sköterskan där ville prata med doktorn och höra hur hen ville göra och undrade om det gick bra att återkomma. Jo, det gjorde det väl..


Så nu sitter jag och väntar på att de ska ringa upp igen och se om vi får komma in på undersökning idag eller inte. Usch.. Jag hoppas verkligen inte att det är något. :/

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards