Thorn without a rose

Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av rikku - 31 oktober 2012 20:34

Jaha, nu har det alltså börjat. Nu är vi framme vid den tid då nästan alla man pratar med säger saker som "men nu är det väl inte långt kvar?", "har du känt något än?" eller, som vissa, (jag nämner inga namn), som tycker att de är hysteriskt roliga, inleder varje telefonsamtal med "har vattnet gått?".

Det är lika kul varje gång. *suck* Javisst, det ÄR nära. Bebisen SKULLE kunna komma imorgon, teoretiskt sett. Men det kan lika gärna dröja tre veckor till, så snälla, låt mig få föra normala samtal som inte enbart är inriktade på huruvida bebisen är på väg eller inte. Man känner sig faktiskt reducerad till en vandrande fortplantningsmaskin som alla bara väntar på ska starta.

Nåja. Det är sånt man får stå ut med den här sista tiden, antar jag. Även om det retar mig.

Idag har jag börjat röja i klädkammaren. Herregud, vad grejer det är därinne. Jag hittade 26 par skor, exempelvis. 26! Okej, nästan alla var urväxta barnskor, men ändå. Varför har vi sparat dem till en början med? (Ja, okej, det är antagligen mitt fel. Jag har jättesvårt för att slänga saker). Jag rensade och slängde en hel del. Det blev en hel påse utslitna skor. Sedan gick jag över till hyllorna som var fulla med mössor, vantar och halsdukar. Där blev det inte en lika stor röjning, men ändå. Nu har vi bra mycket mer plats, och då är jag ändå inte klar.

En riktigt bra sak med röjningen, det var att jag hittade ett par urgamla skor. De är slitna och inte särskilt vackra, MEN! De går på mina fötter och det är inte ett stort hål under dem. Halleluja! Nu slipper jag bli blöt om fötterna de närmaste veckorna. :)

En sista grej. Barnen hade maskerad på förskolan idag. Det är ju Halloween, gubevars. *suck* Men. Även om jag generellt ogillar den här importerade högtiden så måste jag säga att barnen var jättesöta i sina kostymer. :) Vanja som skelett och Lukas som Kung Triton. Det ser man på treudden, för övrigt. ;)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards