Thorn without a rose

Alla inlägg den 7 november 2012

Av rikku - 7 november 2012 16:59

Okej, nu kommer det mer gnäll, så det är fritt fram att sluta läsa här.


Jag börjar bli så trött på att inte kunna prata med en enda människa utan att få alla dessa frågor om bebisen och huruvida hen har kommit än eller inte. Jag vet, jag vet, alla menar bara väl och är nyfikna och så vidare, men förstå att det är tröttsamt. "Har bebisen kommit än?", "har du känt något än?", "är ni på sjukhuset nu?", "är du säker på att du inte har känt något?" och så vidare, och så vidare.


Sluta! Lägg av! Det finns andra anledningar till att jag ringer till folk än för att berätta att bebis har kommit. När bebisen väl har kommit, då kommer det vara det första jag säger när jag ringer. Jag lovar! Så kan jag snälla få prata om det jag faktiskt ringer om? Det är väldigt svårt att planera exempelvis jul när alla bara vill prata om bebis, som inte är här än!


Jag börjar allvarligt få idéer om att koppla ur hemtelefonen, stänga av mobilen, sluta logga in på Facebook, Skype, bloggen och alla andra ställen så kan folk sitta där och undra. Seriöst, tror ni verkligen att ni kommer missa när bebisen kommer? Tror ni att jag kommer dölja det? Gömma bebisen i några år eller så?


Det här är nästan det enda som är jobbigt med att vara gravid. Visst har jag några småbesvär och visst är det svårt att sova nu, men det konstanta frågandet är det som är seriöst jobbigt.


Nå, jag var bara tvungen att få ur mig det. Igen.


Så här kommer en magbild som en rundare avslutning på en massa gnäll.


 

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards