Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 16 november 2012

In i rutiner.

Av rikku - 16 november 2012 10:34

Lily har sovit sin första natt hemma och det är snart dags att börja komma in i vardagsrutinerna igen. Men innan dess har vi en del att fixa med här hemma. Kartongen till den nya barnvagnen ska äntligen kastas (fanns garanti på att man fick lämna tillbaka barnvagnen ifall det skulle hända något före eller under förlossningen), kartonger med barnkläder, som jag tagit upp för att rota igenom efter mössor, ska tillbaka ner i källaren, sittvagnen i barnvagnsrummet ska in i förrådet och den nya barnvagnen ska ner istället. Dessutom har vi tvättid idag (perfekt timing) så då ska vi försöka få ordning på all tvätt också.


När jag säger att Lily har sovit sin första natt så överdriver jag lite grann för hon har inte sovit en hel natt. Men hon sov i alla fall till halv två, så lite sömn har jag fått. Nu har mjölken kommit igång också (inte oväntat, så mycket som hon har snuttat!), så äntligen kan hon äta sig mätt och då kommer hon sova mer. Nu på morgonen har hon sovit nästan två timmar efter frukosten och det är ju lovande.


Barnen är helt fascinerade av Lily och vill klappa, pussa, gosa, vagga och bara titta hela tiden. Lukas vill bära henne, men det får han inte, naturligtvis. Däremot har han fått testa att sitta i soffan och hålla henne i knät (med mina armar under henne) och det blev han väldigt glad över. :)


Det är bra att barnen är så glada i henne, men samtidigt måste man vara försiktig när de är omkring henne, för det är så lätt för dem att vara ovarsamma, utan att mena det, och olyckor händer så snabbt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards