Thorn without a rose

Alla inlägg den 21 november 2012

Av rikku - 21 november 2012 19:54

Jag gör ett kort inlägg om det här på bloggen också..


Grattis på födelsedagen, Tobi Sammet!

Happy birthday, Tobi Sammet!


Jag ser fram emot nästa gång jag kan se dem på konsert igen, men innan dess kommer jag invänta det nya albumet med Avantasia som ska komma ut till våren. :)

Av rikku - 21 november 2012 13:43

En vecka har gått sedan Lily föddes. Det har, på det hela taget, varit en lugn vecka. Än så länge äter och sover hon mest, samt protesterar högljutt när det är dags för blöjbyte eller att ta av/på kläder. Så länge hon får mat så är hon en nöjd liten fis. Hon somnar tvärt varje gång vi går utanför dörren, oavsett om hon sitter i Manducan eller åker i vagnen. Det är rätt skönt.


Vanja och Lukas har inte uppvisat några som helst tecken på att vara svartsjuka än och det känns också väldigt skönt. De är fortfarande väldigt nyfikna på Lily och vill gärna klappa, pussa och krama. Gose-ungar. :) På förskolan har de pratat en del om bebisar och Lukas deklarerade stolt så snart vi kom dit igår att han minsann var storebror nu. Det är verkligen något han har tagit fasta på, att han är storebror.


Tråkigt nog har vi dock fortfarande problem med Lukas toalettbesök. Det är ofta han inte hinner och lika ofta han kissar över ringen och på kläderna. Det blir väldigt mycket tvätt på så sätt. :/ Men vi har fått en tid till barnläkaren i alla fall, så den tionde ska vi dit och så får vi se vad de säger.


Idag har jag passat på att baka. Jag brukar ju göra limpa eftersom det är så himla smidigt att göra, men idag valde jag för första gången på länge att baka brödkakor. Det är ett bröd som i vår familj går under namnet "Farmors bröd" eftersom farmor alltid bakar rågkakor. Jag förstår inte hur farmor hinner med när hon bakar. Jag hade fullt upp med att baka ut kakorna, grädda dem i ugnen och få ut dem i tid och in med nästa plåt, och då gjorde jag deg på 0.5 liter mjölk och farmor brukar baka på 1.5 liter. Puh! 14 kakor bröd blev det på min lilla sats. Fast jag gjorde nog mina brödkakor lite för små, men det gör inget. Goda blev de i alla fall. (Ja, det är klart att vi var tvungna att provsmaka dem!) :)


Avslutningsvis kommer lite bilder på alla tre barnen som nyfödda eller nästintill.

     

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards