Thorn without a rose

Alla inlägg den 25 november 2012

Av rikku - 25 november 2012 22:18

Den här dagen har varit allt annat än bra. Det började, såklart, med en dålig natt. Lily sov hyfsat bra, men i gengäld så var Lukas uppe fyra, FYRA! gånger på natten. Jag hann inte ens somna mellan gångerna och lagom till att Lukas stannade i sin säng så vaknade Lily. Såklart. När morgonen inte längre gick att förneka så fick Tommy gå upp och ge barnen frukost. Men sedan skulle Tommy iväg med bror sin och fixa med båten. Jag hoppades att TVn skulle vara tillräcklig distraktion för barnen så att jag kunde få mig någon timmes sömn eller två (helst fler), men icke. Lagom till att man var på väg att somna så kom ungarna in och undrade när jag skulle gå upp. Jag bad, så vänligt jag förmådde, att få vara i fred så jag skulle kunna sova, men det gick ungarna helt förbi, för de sprang in och ut ur sovrummet med jämna mellanrum och sömnen jag hade hoppats på uteblev.


"Grus i ögonen" räcker inte som beskrivning på hur jag har känt mig under dagen, kan man ju konstatera.


Så, tröttare än tröttast och med ett uselt humör har dagen sedan bara gått utför. Barnen har bråkat med varandra hela dagen, ingen har lyssnat överhuvudtaget, när jag och Lily gick och handlade så spöregnade det (tack så mycket, precis vad jag behövde), Lukas hade sammanbrott på sammanbrott vid middagsbordet, Lukas fick den lysande idéen att blöta upp en (tom) toarulle och sedan mosa in den i det lilla hålet på handfatet, varifrån vi inte kunde få ut delarna sedan. När sedan kvällen kom bad jag barnen städa upp sitt sovrum innan de skulle gå till sängs. När det hade gått en timme utan att en enda pinal hade blivit undanstädad (trots åtskilliga påminnelser) så fick jag ett utbrott. Jag sa till dem att antingen städade de upp, eller också skulle jag slänga de leksaker som låg kvar på golvet nästa gång jag kom in i deras rum. Resultat? Båda ungarna bröt ihop och stortjöt att det var ju så mycket leksaker och de ville inte att jag skulle slänga dem. Nähä, städa upp dem då.


Mirakulöst nog så lyckades de städa upp allting.. Så de kan, bara de får motivation nog. *suck*


När de sen hade kommit i säng så ville Lukas att jag skulle läsa en godnattsaga. Jomen visst, helt klart rätt tillfälle att be mig om det! Nej, sa jag, jag vill inte läsa någon godnattsaga. "Varför inte dåååååå?" tjöt Lukas. (Ytterligare en sak som irriterar mig för närvarande.. Lukas kan inte ta ett "nej" om någonting utan att börja tjuta. Måste vara någon fas han är inne i..) Jo, helt enkelt för att jag är arg och sur eftersom ingen har lyssnat på mig idag och det har bara varit en massa bråk om allting.


Nej, vi får hoppas att morgondagen blir roligare på alla sätt och vis, för såna här dagar vill vi inte ha fler av.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards