Thorn without a rose

Alla inlägg den 18 april 2013

Av rikku - 18 april 2013 11:54

De senaste dagarna har varit helt fantastiska. Det märks verkligen att våren är här nu. Veckan började med bra väder, solsken men lite kalla vindar. Krokusarna och maskrosorna tittar upp och ger livet lite mer färg. Igår var det så varmt när vi gick hem från förskolan att barnen gick med uppknäppta regnjackor och utan mössa. Till och med vinden var ljummen istället för kall. Solen sken och himlen var klarblå och den där härliga vårkänslan infann sig.


Vi hade inte bråttom hem. På vägen hem stannade vi vid en av de många lekplatser vi passerar dagligen och barnen klättrade, gungade, åkte rutchkana och hade verkligen skoj. De brukar fråga om vi kan stanna på vägen hem, men för det mesta säger jag nej. Det är mycket annat som ska göras efter förskolan. Tvätt, disk, handla, laga mat och så vidare. Är det kallt och dåligt väder har jag heller ingen lust att stanna ute och frysa. Men igår som sagt, så var det fantastiskt väder, så då stannade vi. När klockan började närma sig tre så gick vi, till barnens besvikelse, vidare hemåt. Vi gjorde ett kort stopp på Willys och köpte lite fika som vi sedan inmundigade på gården. :) Det var fortfarande så härligt varmt, så vi struntade i att gå in. Efter hand fick vi sällskap av andra, bland annat kusinerna och min svägerska. Medan barnen lekte och stojade så pratade vi mammor och hade det trevligt.


Först när klockan närmade sig sex på kvällen så gick vi in, eller snarare drevs in av de oroväckande molnen som skymde solen och hotade med regn. Det märktes genast att värmen som var, var direkt beroende av att solen kunde lysa rakt på oss. Så snart solen gick i moln sjönk temperaturen avsevärt och det var inte ens skönt ute längre.


Men det var lika bra det, eftersom vi fortfarande behövde göra mat. ^^ Jag hade tänkt göra pannbiff, så jag hade tagit upp köttfärs, men barnen önskade spaghetti och köttfärssås, så då blev det så istället. (Kanske skulle göra pannbiff idag istället?)


Idag regnade det när vi skulle gå till förskolan, men det var fortfarande en underbar dag. Många klagar, men även regn kan vara underbart. Det regnade inte så mycket, men blåste desto mer, vilket gjorde att jag lade märke till att trots att dagen var grå och regnig, så var den fortfarande varm. Vinden var mycket varm och skön och regnet till trots så var det underbart att vara ute och gå.


Det som är mindre bra med regnet dock, det är att det blir så blött på marken, och grejen är att barnen behöver då ha regnstövlar och Lukas har inga regnstövlar. Han har ju vuxit ur de gamla och vi har inte kommit iväg och köpt några nya åt honom än. Det måste åtgärdas så snart som möjligt för vinterkängor i all ära, men nu är det en mycket blöt vattenperiod vi kommer in i och då gör de inte så stor nytta längre. Antagligen behöver Vanja också nya..


Nu är det för övrigt mindre än två månader kvar tills vi flyttar. Tiden rinner iväg. Jag hade tänkt ha Lilys dop innan vi flyttade och bokade faktiskt en tid häromdagen, men.. ja, vi kommer få ändra den. Det var uppenbarligen den sämsta dag jag kunde ha valt. *suck* Min svägerska och hennes tvillingsyster fyller 30 den dagen, så rätt många personer från min sida går ju bort direkt där. Min syster jobbar, och det är ju svårt för henne att byta bort sina pass så då skulle säkert inte de heller kunna komma, och min andra svägerska springer Göteborgsvarvet den dagen. Så. I princip innebär detta att ingen kan komma. Typiskt. Jag får se om jag kan byta till en annan dag innan flytten, annars får vi försöka ha dopet till sommaren istället.


Nu måste jag börja göra mig i ordning för att hämta barnen, så jag avslutar helt sonika med lite bilder.


                                   

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards