Thorn without a rose

Alla inlägg den 11 juni 2013

Av rikku - 11 juni 2013 21:32

Idag var vi på besiktningen av huset. Jag vet inte, vi kanske är för nöjda, för lätta kunder eller något, för vi hörde talas om att besiktningen skulle vara idag först igår, efter att ha messat och frågat när det var dags och om vi skulle vara med. Så Tommy fick väldigt hastigt be om ledigt, men det gick ju bra.

Besiktningen var klockan nio, så vi fick ringa förskolan och be om att få lämna barnen tidigare, men som alltid så var det inga problem.

Besiktningen var både spännande och skrämmande. Det var anmärkningar på alla rum, ibland små saker, ibland lite värre. Ofta var det passformen som inte var godkänd. Det är läskigt att man kan hitta så många fel i ett helt nybyggt hus, men samtidigt kändes det bra att besiktningsmannen verkligen tittade noggrant överallt.

Det är nära nu, riktigt nära. Om bara några dagar flyttar vi. Barnen har två dagar kvar i förskolan. Det känns sorgligt, faktiskt. De har fått byta så många gånger redan, och nu rycker vi upp dem, igen. Men detta ska i alla fall vara för sista gången, tröstar jag mig med.

Lily kommer inte ens minnas att vi har bott i lägenhet.

Vi fick nycklarna när besiktningen var klar. Vi kan, om vi vill, börja flytta redan nu. Det är verkligen inte dumt. Men imorgon har jag tvättid, så jag lär ju få ta hand om det, men Tommy skulle iväg till huset med sin mamma, så förhoppningsvis tar han med sig en hög med lådor.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards