Thorn without a rose

Alla inlägg den 3 augusti 2013

Av rikku - 3 augusti 2013 22:14

Jag tror jag har slagit rekord i att vara sämst mamma idag. ALLA barnen gallskrek vid läggdags idag. Då tyckte jag ändå att jag hade grundat bra under dagen..

Först gick vi och badade. Sedan bjöd jag barnen på chokladbollar. De fick lördagsgodis. Jag gjorde supergod middag och tvingade ingen att smaka på grönsaker de inte gillar. Till kvällen fick de se TVÅ filmer och de fick ostbågar.

Trots detta så blev det illvrål vid sovdags. Lukas ville inte gå och lägga sig än. Jo, det är sovdags, säger jag. Han bryter ihop och vägrar lägga sig ner. Vanja vill höra godnattsagor. Nej, säger jag, det är sent och ni fick faktiskt se två filmer. Joooo, skriker hon, godnattsaga! Suck.. Ett nej är ett nej. För övrigt så spelar det ju ingen roll om jag läser saga. Det räcker aldrig ändå. En till och en till, och..

Lily ville inte heller lägga sig. Hon ville vara uppe. Men hon är ju i alla fall lite lättare. Kolla blöjan, ge välling, vyssa, börja om.. Till slut somnar hon ju.

Nu sover alla i alla fall. Hela natten hade varit skönt, men det är ju önsketänkande.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards