Thorn without a rose

Alla inlägg under augusti 2006

Av rikku - 31 augusti 2006 19:45

Idag är det exakt ett år sedan mitt ex gjorde slut. Det borde firas. Men det är inte så lätt att fira något på en torsdag och ärligt talat så bryr jag mig inte så hårt att jag känner för att fira.

Men i alla fall.

Ett år.

Tommy och jag har varit tillsammans i sju månader nu. Imorgon börjar han jobba på Camfil också. Livet går vidare. Livet går framåt. Livet är bättre.

Jag fick inte veta något om lägenhet idag heller. Jag ska återkomma på måndag, igen. *suck* Känns som att jag lär få hålla på så här i en halv evighet.

Facket kunde inte meddela mig något idag heller. Imorgon skulle jag få besked, för mötet de skulle haft idag blev inte av utan ska ske imorgon klockan 10.00 istället. Vi får hoppas på att det händer något nu också, något POSITIVT.

Oh well. Det återstår att se.

Vi var inne på banken idag och snackade PPM-fond-tjosan. Jag gick med på att flytta mina pengar till nån annan fond som skulle vara sååå jättebra. Whatever. Det blir nog fint. Det är inte direkt så att jag bryr mig så stenhårt.

Jag försökte snacka billån också när vi ändå var där, men hon var inte så pigg på att räkna ut om vi skulle få ett lån. Hon tyckte att vi skulle återkomma när det var aktuellt istället.

Oh well. Det verkar som att det är billigast att ta lånet på en bilfirma istället efter vad jag har hört. Men vi får väl se vilket det blir.

Men nu blir det snart Morrowind igen.

Av rikku - 29 augusti 2006 22:00

I söndags skrev vi en ansökan åt Tommy. I måndags morse lämnade jag in den. På eftermiddagen blev han uppringd och kallad till intervju på tisdagmorgonen. Nu har han fått jobbet och ska börja på fredag.

Snabba ryck! :o

Av rikku - 26 augusti 2006 17:30

Ja, då var det äntligen dags för en uppdatering av vad som har hänt på senaste tiden. Det bästa sättet att börja är att ta saker och ting från början..

Semestern

Semestern kom och gick och om jag får säga det själv så var den väldigt lyckad. Vi hade planerat allting innan vi for och det är nog en av anledningarna till att det gick så bra. Vi hade bestämt när vi skulle vara var, vilka tider vi skulle åka, var vi skulle bo och ungefär vad vi skulle göra överallt.

När vi åkte hem till mina föräldrar så stannade tåget först i Stockholm där det blev byte för oss, och då passade vi på att plocka ut alla biljetter som vi hade köpt i förväg. Killen som stod bakom oss i kön var nog lite frustrerad eftersom det var omkring 20 biljetter vi plockade ut på en gång. ^^

Det var skönt att vi kunde göra så eftersom vi aldrig behövde tänka på att hämta ut rätt biljetter, och i tid, för den delen, när vi skulle iväg till nästa stopp sen.

De två första veckorna på semestern var vi hemma hos mina föräldrar. Det var helt underbart. Vädret var fantastiskt, nästan lite för varmt, till och med, och vi gjorde mycket roligt.

Vi var ute på sjön där vi badade och solade och gottade oss i allmänhet. Vi grillade många kvällar och var flera gånger och spelade minigolf.

Det allra bästa med den första veckan var att den kändes som minst två veckor lång. Jag och Tommy var på en fika med Yenny och Markus, som ju är gifta nu. Det var mycket mysigt och avkopplande. Det jag saknar mest är såna småsaker som att gå ut och fika och prata med mina kompisar, så det var helt underbart att man kunde göra sådant nu när man hade semester.

Vid två tillfällen åkte vi till Skövde och kollade kläder. Första tillfället köpte vi inga kläder, men hittade däremot jordgubbar för 10kr/kg, så då köpte vi det istället. Det var ganska elakt gjort av oss, för vi tog de tre sista och det kom en tjej PRECIS när vi fick våra jordgubbar inpackade som ville köpa. ^^ Nå, vi var egoistiska och brydde oss inte om att hon också ville ha jordgubbar. Sen gick vi och hälsade på Yenny på jobbet och bjöd henne på jordgubbar också. :)

Andra besöket i Skövde resulterade i inköp av kläder och det blev jag väldigt nöjd med. Jag fick en fin blus och en otroligt snygg jacka. Tommy införskaffade en vit tröja som också är väldigt snygg.

Vi hade picknick i Mariestad en dag och det var minst sagt en spännande upplevelse. Alla hade tagit med sig något och utbudet var, om jag får säga det själv, otroligt bra och varierande. Anna hade med sig saftiga hallon och några.. tja, jag vet inte vad de heter, men "smördegssaker", typ, med god ost i. Vi tog med grillad kyckling och dricka till alla. Åsa hade med paj, Yenny och Markus hade också några smördagssaker och baguetter. Jag kan ha glömt något eller förväxlat nån, men ungefär så. Gott var det hur som helst.

I alla fall. Mitt i allt så börjar det helt oväntat på att blåsa. Inte bara lite svag blåst som ökar, utan extrem blåst på en gång. Det var bara att hugga tag i allt så det inte flög iväg, packa ihop så fort och smidigt som möjligt och rusa hem till Åsa istället, och tur var väl det, för det började regna sen. Men det var bara att packa upp all mat hemma hos Åsa och fortsätta.

Lite spännande med sådant oväntat väder, får jag lov att säga.

Tredje veckan var vi i Göterborg. Det första vi gjorde var att gå på fotboll, mer eller mindre. IFK Göteborg mot AIK. Personligen så är jag inget fotbollsfan, men eftersom Tommy är det så blir jag det automatiskt, och ärligt talat så var den matchen ganska kul. Det var mycket fart, och då menar jag inte på planen. Jag tycker att det är mycket mer intressant vad som händer på läktarna än vad som händer på planen och mot AIK hände massvis.

Det enda som inte var så roligt var att en del människor mitt i allt tände något som kallas för "bengalisk eld". Det är typ enorma tomtebloss. Rökutvecklingen var inte rolig och jag hade lite problem med att andas ett tag, så mycket rök var det. Det var läskigt, men det var också det enda.

Annars var vi och hälsade på en massa folk i Göteborg också. Träffade min syster-yster bland annat och Tommys kompisar, varav en del för första gången. Vi sprang omkring i affärer en dag, men det var mest jobbigt eftersom det var så mycket folk. Jag hittade ändå inga kläder eller så som jag ville ha, men några böcker däremot.

I övrigt så regnade det rätt mycket när vi var i just Göteborg så det blev varken besök till Liseberg, Botaniska trädgården eller Slottskogen. Lite synd, men det tar vi nästa gång istället.

Innan vi åkte hem så var vi på en fotbollsmatch till, IFK Göteborg mot Gävle. Den matchen var inte alls lika rolig, men det berodde nog mest på vädret, tror jag. Det var varmt, klibbigt och man fick bara huvudvärk.

Gävle

Efter att ha varit hemma i några få dagar så åkte vi till Gävle. Ursprungligen så ville Tommy åka dit för att det var fotbollsmatch i Gävle den helgen, men sen påpekade jag att Anna bor där och Micke bor där och av Anna fick vi dessutom veta att det var Cityfest den helgen också. Det blev mycket på en gång alltså. Tyvärr så började inte resan dit så bra. När vi gick till bussen så började det spöregna så vi var helt genomblöta när vi kom fram. Än värre var att Tommy, som bar på ryggsäcken, hade på sig sin vita tröja och den blev helt missfärgad av ryggsäcken som tydligen färgar av sig när den blir blöt. :/ Så vi fick lägga den i blöt när vi kom hem till Anna. Det gick ganska bra för det mesta av missfärgningarna gick bort, men det var lite svarta ränder kvar.

Cityfesten var trevlig. Det var mycket mat och karuseller överallt. Men man blev lite trött av allt gående och allt folk efter ett tag.

På lördagen skulle vi träffa Micke för första gången. Det var nog det veligaste jag har varit med om. Vi kom överens om att träffas vid biblioteket, men det gick inte så bra. Först sa Micke att han skulle vara där på tre minuter. En kvart senare var han vid O'learys. Då gick vi dit och då var han inte där i alla fall, utan vid biblioteket. Gosh. Dessutom hade han sagt att han hade en röd-vit tröja. När vi väl hade hittat honom visade det sig att han hade en vit tröja och hans KOMPIS hade en röd tröja. Sen skulle han iväg i alla fall, så vi träffade honom bara i fem minuter. Gosh, igen. Men vi sågs lite mer på söndagen i alla fall. Vi skulle gå på fotbollen med honom och då åt vi middag tillsammans på stan först.

Fotbollen som följde var det tråkigaste någonsin. Enligt mig, som i och för sig inte är någon expert på något sätt, så spelade båda lagen helt uselt. Man satt mest och gäspade för det fanns inte något intressant någonstans, varken på planen eller på läktaren. Segt, helt enkelt.

Efter fotbollen gick vi först och hämtade våra väskor och sen vidare till stationen. Där var det lite kul, för helt oväntat träffade vi på en annan CS-spelare som kallas för Trakte. Hur Micke såg att det var han, det förstår jag inte. Jag kände då inte igen honom, men så var det i alla fall. Helt osannolikt var det.

Jobbet

Eftersom jag har tagit så lång tid på mig att börja skriva så har jag hunnit jobba i två veckor. Det är alltid lite segt direkt efter semestern att komma igång igen, men det har gått rätt fint. Det enda jag stör mig på är allt folk som klipper på kvällarna som dels lämnar allt huller om buller, istället för att städa upp efter sig, och dels lämnar så mycket spill som inte går att använda. Det är inte så kul att börja morgonen med att städa upp efter andra.

I övrigt så ligger jag på facket att de ska fixa in mig i rätt lönegrupp, vilket de skulle gjort för flera månader sen. Typ april eller så. De säger nu, efter att jag har ringt facket på högre nivå, att något ska hända inom en vecka. Nå, får väl se vad som händer. OM det blir så, då kommer jag få den rätta lönen retroaktivt och det skulle vara väldigt välkommet.

Tommy ska börja söka jobb nu också, bland annat på mitt jobb. Jag ska hjälpa honom med ansökningarna i början. Jag har ju lite erfarenhet av att söka jobb.

Lägenhet

Tommy och jag försöker få tag på en större lägenhet. En trea, antingen i Trosa eller i Vagnhärad, skulle sitta bra. Det värsta är att jag ringde till Trobo förra veckan och frågade om det fanns några lediga treor. Tjejen jag pratade med då sa att det skulle komma ut en trea i Vagnhärad veckan därpå, det vill säga den här veckan. "Yey", tänkte jag och ringde naturligtvis direkt på måndagen igen. Då fick jag höra att de skulle skicka ut papper till oss antingen den här veckan eller nästa vecka och erbjuda oss den lägenheten. "Hurra", tänkte jag då, men när vi inte hade fått några papper på torsdagen så ringde jag upp, mest för att kolla hur det gick. Självklart fick jag inte tag på uthyraren på Trobo, för hon satt i möte. Men hon skulle ringa upp mig efter klockan ett. Fint. Bortsett från att klockan blev ett. Den blev två. Den blev tre och fyra och hon ringde inte. Jaha. Fredag morgon ringde jag upp igen och efter 3-4 försök fick jag tag på henne. Vad fick jag höra då? Jo, hon hade redan gett bort lägenheten till nån annan!

WTF?!

Hallå eller?! Skulle inte vi få den lägenheten?!

Hmpf. Tydligen inte. Så nu ska jag ringa dem varje måndag och varje torsdag tills vi får tag på en lägenhet. Jag vill INTE bo kvar här när vintern kommer. Det är extremt dyrt med eluppvärmning och kallhyra. Grr.

Nåväl. Det är väl bara att ligga i och tjata, gnälla och tjafsa. Det vill säga, allt det jag verkligen HATAR att göra.

Övrigt

I övrigt så gjorde jag illa mig igår när jag lagade mat. På nåt konstigt sätt lyckades jag skära mig i fingret när jag delade en potatis. Mycket onödigt. Inte nog med att det gjorde ONT och blödde en massa, jag fick DESSUTOM blodtrycksfall, antagligen av smärtan och chocken eller nåt, så jag var tvungen att sätta mig ner. Gosh. Så nu har jag ett jättestort plåster på långfingret och ett trekantigt sår under. Jeje. Vad ska man säga? Onödigt, som sagt.

Jag och Tommy har skaffat ett spel till Xboxen som är jätteroligt. Morrowind, game of the year edition. Fint. Det sitter vi och spelar mycket på kvällarna.

Miss Marple var otroligt bra, så nu vill jag ha en massa Agatha Christie-böcker, men självklart finns de inte att få tag på. INTE fint.

Vi klarar det här med att storhandla en gång i veckan riktigt fint. Idag handlade vi för nästan två veckor och det kostade 1100 kr. Det stämmer rätt bra överens med vår budget. Liiite mer än vad vi tänkt oss, men vi har fått mycket mat för pengarna. Det är mycket kött, och det kostar ju. Här mer än annars, men det är inget vi kan göra något åt just nu.

Nå, det var väl det jag kommer ihåg just nu. *pust*

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards