Thorn without a rose

Alla inlägg under oktober 2016

Av rikku - 28 oktober 2016 22:20

Idag hade vi tid hos BVC för Lilys fyraårskontroll. Det gick helt åt helvete. Lily ville inte vara med alls. Hon vägrade prata med sköterskan överhuvudtaget. Hon klängde fast i mig som om jag hade hotat att lämna henne där eller något. Längdkontroll och viktkontroll lyckades jag efter mycket besvär få till (jag var tvungen att både väga och mäta mig först för att locka med henne). Men de viktigaste delarna; balans- och syntest, det vägrade hon totalt. Så till slut fick vi ge upp och boka en ny tid. :/

Vi får hoppas att det funkar bättre nästa gång.

I övrigt så har jag haft en usel vecka, sett till hur jag har mått. Det har varit väldigt mycket huvudvärk och halsont, men inget som har brutit ut än. Det bara ligger och pyr i bakgrunden och jag bara väntar på att det ska bli värre.

Måndag till onsdag hjälpte jag till att hålla en kurs för kvinnor. Det var roligt och intressant och läskigt; allt på en gång. Det kommer säkert bli fler tillfällen, kan jag tänka mig.

De stora barnen var på disko på skolan ikväll. Jag hann inte prata så jättemycket med dem, men det verkar ha varit en succé.

Jag måste också nämna att jag är så väldigt stolt över Lukas. Vi gjorde en deal, han och jag. För varje sida som han läser i sin bok (Nelly Rapp och monsterakademin) som han dessutom kan bevisa att han har förstått, så får han tio minuters tv-tid som han kan använda till exempelvis film, Netflix eller Playstation. Det funkar jättebra! Häromdagen läste han tre sidor och dagen efter fyra till för han ville se en Scooby-Doofilm som vi hade köpt som var på 70 minuter. Och grejen är också att boken han läser är egentligen lite för svår för honom, men han vill absolut inte byta. En av meningarna som han läste häromdagen innehöll tre riktigt långa och svåra ord. Diaprojektor, pennvässare och världskarta ; men han löste det! :) Han är så duktig, min lille kille.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards